دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
آلیسون الکساندر،برنده جایزه ملی 25 هزار دلاری بیوگرافی سال استرالیا

خانم دکتر «آلیسون الکساندر» برنده جایزه ملی بیوگرافی سال 2014 استرالیا به ارزش 25 هزار دلار(دلار استرالیا) به خاطر تحقیق تاریخی و نوشتن کتاب«جاه طلبی‌های جین فرانکلین» شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب«جاه‌طلبی‌های جین فرانکلین» داستان بانوی ماجراجو در قرن 19 میلادی در منطقه ویکتوریا است که به قلم آلیسون به رشته تحریر درآمده و توانست جایزه سال استرالیا ویژه بیوگرافی را به خود اختصاص دهد.

ژاکلین کنت از اعضای هیئت‌داوران جایزه گفت کتاب تجسم دقیقی از یک زن بسیار باهوش و قوی فکر را به تصویر می‌کشد که استادانه توسط آلیسون به آن پرداخته‌شده است.

خانم دکتر «آلیسون الکساندر» مورخ و نویسنده همچنین از طرف کتابخانه ایالتی نیو‌ساوث‌ویلز بدلیل انجام یک کار تحقیقی عالی مورد تقدیر و تحسین قرار گرفت.

بانو «جین فرانکلین» متولد 1791 زن شجاع بود که معبدی یونانی در استرالیا ساخت، مجله‌ای علمی تأسیس کرد، با یک کاشف قطب ازدواج کرد،قانون پذیرش کودکان بومی را به تصویب رساند، منطقه تاسمانی را از شر مارها نجات داد و پر سفرترین زن دنیای روزگار خود شد.

فرانکلین وقتی با کاشف قطب – سر جان فرانکلین- ازدواج کرد درخواست یک زندگی آرام را داشت اما پست معاون فرمانداری منطقه وان دیمن و بعد زندگی زناشویی افتضاح همه‌چیز را به هم‌ریخت.

موزه‌ای را در شکل و شمایل معبد یونانی ساخت و باغ گیاهی زیبایی را طراحی کرده و در خارج از سلطنت بریتانیا انجمن علمی تأسیس کرد و بعدها دو فرزند بومی را پذیرفت و برای دریافت سر هر مار یک شیلینگ جایزه گذاشت و بین شکارچیان مار و مردمی که از این راه پول درمی‌آوردند، محبوبیت یافت و وقتی شوهرش در مأموریتی به قطب گم شد تحمل خود در شایعات سیاسی درباره حزبش را بالا برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها