دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
انتشار فراخوان پنجمین «کنگره سراسری ادبیات پایداری»

فراخوان پنجمین کنگره دوسالانه ادبیات پایداری منتشر شد. پژوهشگران و محققان تا پایان آبان 1393 برای ارسال مقاله‌های خود مهلت دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) دانشگاه شهید باهنر کرمان، با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان و انجمن ادبی دفاع مقدس کرمان، با هدف پاسداشت دستاوردهای ادبی و علمی جریان اصیل و پایان‌ناپذیر دفاع مقدس و جهت‌دهی به پژوهش‌های اصیل و آفرینش‌های هنری و ادبی این جریان مستمر، مهم و تاثیرگذار فرهنگی، فراخوان پنجمین «کنگره سراسری ادبیات پایداری» را منتشر کرد.

«مطالعات فرهنگی ادبیات پایداری» و «آسیب‌شناسی و نقد ادبیات پایداری» محورهای این دوره از کنگره دوسالانه ادبیات پایداری اعلام شده‌اند که دبیرخانه این کنگره سراسری در محور نخست، مقاله‌هایی درباره تحلیل‌ راهکارهای ایجاد ارتباط ادبی و فرهنگی با ملت‌های همجوار مسلمان و جهان، جریان‌های فکری و فرهنگی تاثیرگذار بر ادبیات پایداری، زمینه‌ها و ریشه‌های فرهنگی ادبیات پایداری، مخاطب‌شناسی ادبیات پایداری، بررسی شیوه‌های کارآمد سازی و اثرگذاری ادبیات پایداری، بررسی و تحلیل جنبه‌های جهان‌شمول فرهنگ پایداری، هویت ملی، مذهبی وجهانی ادبیات پایداری و شیوه‌های مبارزاتی و پایداری در سیره و کلام پیامبران الهی، ائمه معصومین(ع) و شخصیت‌های بزرگ و برجسته پذیرفته خواهند شد.

دبیرخانه پنجمین «کنگره سراسری ادبیات پایداری» در محور «آسیب‌شناسی و نقد ادبیات پایداری» مقاله‌هایی با موضوع آسیب‌شناسی کاربرد نظریه‌های ادبیات پایداری، آسیب‌شناسی محتوایی ادبیات پایداری، آسیب‌شناسی زبانی و ساختاری ادبیات پایداری، آسیب‌شناسی و تحلیل تقدس‌گرایی و تقدس‌زدایی، آسیب‌شناسی عملکرد نهادهای فعال در حوزه‌ ادبیات پایداری(دانشگاه‌ها، نهادها، کنگره‌ها، رسانه‌ها، ناشران و ...)، آسیب‌شناسی آثار منتشر شده در حوزه ادبیات پایداری(شعر، داستان، اسناد و ...) و آسیب‌شناسی خاطرات و تاریخ شفاهی دفاع مقدس و ادبیات پایداری مقاله‌هایی را خواهد پذیرفت.

استادان و پژوهشگران باید برای نگارش مقاله‌ها به نکاتی چون نوشتن بر اساس آخرین شیوه‌نامه فرهنگستان زبان و ادب فارسی، آوردن متن مقاله و فهرست منابع در هر صفحه با تعداد 26 سطر، تجاوز نکردن مقاله از 20 صفحه تایپ توجه کنند.

همچنین در شیوه تنظیم مقاله‌ باید مواردی چون کوتاه، دقیق و بیان روشن موضوع، درج نام نویسنده یا نویسندگان و رتبه علمی در زیر عنوان، سمت چپ و در زیرنویس، نشانی پست الکترونیک نویسنده مسئول و دانشگاه یا موسسه مربوط، ارایه چکیده، درج واژه‌های کلیدی، مقدمه، پیشینه تحقیق، نتیجه‌گیری، یادداشت‌ها و فهرست منابع رعایت شود.

پنجمین «کنگره ادبیات پایداری» روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 13 و 14 اسفند 1393 در تالار وحدت دانشگاه کرمان برگزار می‌شود و پژوهشگران علاقه‌مند تا سی‌ام آبان 1393 برای ارسال مقاله به نشانی اینترنتی adabiyyat.e.paydari@Chmail.ir مهلت دارند. پژوهشگران برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.Adabiyyat-e-paydari.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها