دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
تحسین رویکرد بی‌تکلف گراهام گرین به داستان‌سرایی در مصاحبه یک‌دقیقه‌ای با دیوید گاترسون

ایندیپندنت به بهانه کتاب تازه منتشر شده دیوید گاترسون بنام «مشکلات مردم» مصاحبه یک دقیقه‌ای با این نویسنده امریکایی انجام داده که با هم آن‌را می‌خوانیم:

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)

الآن دقیقاً کجایید و چه می‌بینید؟
در خانه هستم. علف‌های بلند پشت حصار را از لابلای درختان سرو از پنجره سمت راستم می‌توانم ببینم. ساعت 7 صبح است و «گروهبان فلفل» را گوش می‌دهم.

در حال خواندن چه کتابی هستید؟
اصول طرز فکر، نوشته چارلز استروزیر، دیوید ترمن و جیمز جونز. مجموعه‌ای از اوپانیشادها که غیرقابل نفوذند و مجموعه اشعار لیندا بیردز بنام «وهم راجت»

نام نویسنده موردعلاقه و دلیل تحسین وی را بگویید؟
گراهام گرین. من روش ساده و بی‌تکلف وی را در داستان‌سرایی تحسین می‌کنم و خاویر ماریاس به دلیل شگفتی و پیچش فوق‌العاده‌اش.

اتاقی که معمولاً در آن می‌نویسید را شرح دهید.
یک اتاق طولانی مستطیلی شکل در طبقه دوم با سقف shiplap(چوبی) با پنجره‌های بلند، مملو از شیشه‌های رنگی و سنگ‌های دریایی.

کدام شخصیت داستانی را بیشتر شبیه خودتان یافته‌اید؟
نیل کانتری من. اول‌شخص رمانم بنام «دیگر». ما هم سن هستیم و در یک قسمت از جهان باهم زندگی می‌کنیم.حضور در یک دانشگاه و هر دو به‌عنوان معلم انگلیسی در دبیرستان و اندیشیدن به زندگی در یک خط مشابه!

و قهرمان شما در خارج از حوزه ادبی کیست؟
من برای معلم‌های روحانی خود احترام زیادی قائلم: تیچ نهات هاهن، اخناث ایسواران و دکتر پائول فارمر؛ آن‌ها یاد داده‌اند که چگونه می‌توان مؤثر واقع شد.آن‌ها عقل مجسم هستند.

جدیدترین کتاب دیوید گاترسون بنام «مشکلات مردم» که مجموعه‌ای از 10داستان‌ کوتاه در 176 صفحه به قیمت 17 دلار است که در 14 آگوست راهی بازار می‌شود.

دیوید گاترسون، رمان‌نویس، شاعر،روزنامه‌نگار امریکایی چهارم ماه می 1956 در سیاتل واشنگتن به دنیا آمد. لیسانس ادبیات انگلیسی و فوق‌لیسانس هنر (نوشتن خلاقانه) را یدک می‌کشد.

برخی آثار وی عبارت‌اند از:
کشور پیش روی ما، کشور پشت سر ما(مجموعه داستان) 1989
موضوع خانوادگی: چرا مدرسه در منزل چیز خوبی است (غیرداستانی) 1992
بارش برف روی سروها (1994)
پسر غرق‌شده (مجموعه داستانی) 1996
شرق کوه‌ها (1998)
بخانم جنگل (2003)
«دیگر» 2008
پادشاه اد (2011)
آهنگ‌هایی برای احضار(مجموعه شعر) فوریه 2014
مشکلات با مردم (مجموعه داستان کوتاه) سوم ژوئن 2014

«گراهام گرین»متولد 1904 رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و سینمایی و نویسندهٔ پرکار داستان‌های کوتاه انگلیسی بود که در سال 1991 درگذشت. وی در طول عمر طولانی‌اش در غالب معرکه‌های سیاسی و انقلابی گوشه و کنار جهان حاضر و ناظر بود و ماجراهای داستان‌هایش عمدتاً در متن همین وقایع قرن بیستم می‌گذرد، آثاری که ابهامات انسان نوین در این دنیای ناآرام را به تصویر می‌کشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها