شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
پرسشگر روزگار ما برای گفتمان اعتدال/ از تاکید آیت الله هاشمی رفسنجانی تا سخن پروفسور حسین نصر

دبیر همایش های «پرسشگر دردمند روزگار ما» گفت: امسال این همایش با هدف تدوین آثار برای گفتمان اعتدال برگزار خواهد شد و با تاکید آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اخیر مدیران ستاد جوان، قصد داریم آثاری برای فرهنگ نقد و پرسش با رویکرد اعتدال در عمل تولید کنیم.

محمدرضا اسدزاده، دبیر همایش های «پرسشگر دردمند روزگار ما» در نشست تدوین و تالیف آثار و برنامه های فرهنگی نسل جوان گفت: این همایش ها که پایان سال 91 با اعلام شکل گیری دولت امید و اعتدال برنامه ریزی شد، با رویکرد تدوین پاسخ های کلیدی روزگار ما و معرفی چهره های برجسته فلسفی و علمی برگزار شدند و امسال نیز در دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی، ایشان درباره طراحی برنامه های فرهنگی برای پاسخ یابی به پرسش های کلیدی و فکری جوانان و تالیف آثاری درباره فرهنگ اعتدال، بخشش و رافت اسلامی در جامعه تاکید کردند که برای تحقق این مهم در تلاش هستیم.

مولف کتاب «کیش مهر در گفت وگو با فیلسوفان» افزود: امسال این همایش با پرسشگری برای تحقق گفتمان اعتدال و فرهنگسازی برای رافت اسلامی برگزار خواهد شد و از نویسندگان و فیلسوفانی که آثارشان در مسیر این گفتمان اثرگذار بوده تجلیل خواهد شد.

نویسنده « من این نسل» درباره نگاه قشری برخی جریان های افراطی به حوزه برنامه ریزی فرهنگی برای جوانان گفت: حمله به پرسش های اندیشه ورزان و اصحاب علم و فرهنگ، فقط دردهای ما را افزون می کند و درمان و پاسخ های کلیدی فکری و فرهنگی ایران امروز با پرسش های درست به سرانجام خواهد رسید.

اسدزاده افزود: چنانکه پروفسور سیدحسین نصر در همایش پیشین تاکید داشتند که سوق دادن جوانان متفکر کشور به راه درست اندیشیدن، با طرح سوالات واقعی در امور گوناگون به دست می آید.

گفتنی است، همایش سال گذشته با عنوان نکوداشت دکتر رضا داوری و با رویکرد متفاوتی به دکتر داوری از نظر ابعاد فرهنگی و علمی به این فیلسوف فرهنگ و با پیام اندیشمند برجسته دکترحسین نصر و با همکاری و هماهنگی 9 نهاد علمی و فلسفی کشور برگزار شد.

پیش تر دکتر حسین نصر در پیامی برای همایش سال گذشته ، نوشته بود: « در سال 1337 که تدریس در گروه فلسفه را در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران آغاز کردم با جوانی مواجه شدم که دانشجوی دکتری در رشته فلسفه بود و مدیر گروه محترم دکتر یحیی مهدوی از او تعریف می کرد. آن جوان دکتر رضا داوری بود که اکنون بیش از پنجاه سال از آشنایی بنده با این دانشمند و متفکر پر ارج می گذرد. در طی این نیم قرن دکتر داوری خدمات فراوانی در رشته فلسفه و سوق دادن جوانان متفکر کشور عزیزمان به راه درست اندیشیدن انجام داده است و پیشتاز میدان بحث جدی فلسفی و طرح سوالات واقعی در امور گوناگون بوده است. از درگاه پروردگار متعال برای این متفکر پر ارج ایران معاصر طلب سلامتی کرده و امیدوارم سالیان دراز افاضه علمی ایشان استمرار یابد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها