جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
شرح مثنوی معنوی و دانشنامه قرآن کریم پرفروش‌هستند

محمود عباسی مسوول انتشارات «اطلاعات» می گوید کتابهای «شرح مثنوی معنوی» نوشته کریم زمانی، «دانشنامه قرآن کریم» نوشته محمد حسین وقار و «برگ بی برگی» نوشته پروفسور فضل الله رضا جزو پر فروش ترین کتابهای انتشارات «اطلاعات» هستند.

محمود عباسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: «اطلاعات» علاوه بر روزنامه، مجلات، نشریات و کتاب نیز چاپ می کند و به عنوان قطب رسانه ای در کشور فعالیت می کند. کتاب هایی که توسط انتشارات روزنامه اطلاعات منتشر می شوند در تمام زمینه های فلسفه، روانشناسی، دین، هنر، ادبیات، تاریخ، و جغرافیای عمومی هستند.

وی با اشاره به آخرین کتابهایی که توسط این انتشارات منتشر شده افزود: در زمینه هنر کتاب «نگاهی به شعر سنتی معاصر» تألیف پروفسور فضل‌الله رضا است که در این کتاب به معرفی بیش از 20 تن از شاعران معاصر و خلاصه‌ای از زندگینامه و اثری از آنها پرداخته و از میان سخن‌سرایان توانای شعر سنتی فارسی در روزگار معاصر نگاهی مفصل به زندگینامه ملک‌الشعرای بهار و رعدی آذرخشی اشعار دو شاعر در قالب غزل، قصیده و مثنوی، همچنین اشعار سیمین بهبهانی و توصیف اشعار آنها پرداخته است. کتاب «سرود مقدس» باترجمه دکتر نوری نایینی درباره زیبایی از بازیابی خویشتن خویش از زبان جوانی است که تا مرز این‌که زندگی‌اش را به اجبار محل تولدش در بردگی فدا کند پیش می‌رود، ولی اعجاز عشق راه نجاتی چنان طبیعی بر او می‌گشاید که او را کامیاب و خواننده داستانش را مسحور می‌کند. همچنین کتاب «دو برادر» خاطرات ناگفته‌ ای از زندگی و زمانه جلال و شمس‌آل‌احمد را روایت می کند که محمدحسین دانایی آن را تالیف کرده است.

کتابی درباره مذاکرات هسته ای
مسوول انتشارات «اطلاعات» ادامه داد: «اطلاعات» در زمینه اقتصاد هم کتابهایی مثل «درست ها و نادرست های اقتصاد» را منتشر کرده است. در زمینه روزنامه نگاری نیز کتابی از محمد مهدی فرقانی با نام «گزارش نویسی، چشم عقاب روزنامه نگاری» توسط «اطلاعات» عرضه شده است. این كتاب در واقع حاصل چهل سال تجربه توامان تحصیل، كار حرفه‌ای و تدریس نویسنده در حوزه روزنامه‌نگاری است که در شش فصل و 336 صفحه تنظیم شده و در برگیرنده مباحث مختلفی به شرح زیر است: كاركردها، تعاریف گزارش و گزارشگر، انواع گزارش خبری شامل گزارش از همایش‌ها و نشست‌ها، گزارش از كنفرانس‌های مطبوعاتی، گزارش از سخنرانی‌ها، گزارش از حوادث و سوانح، گزارش‌های قضایی، گزارشگری بحران و گزارش‌ از میزگرد. همچنین در این کتاب انواع گزارش‌های غیرخبری از جمله گزارش‌ از شخص، مكان، سفر، خاطره‌نویسی، گزارش علمی، گزارش مصور یا گزارش اجتماعی، گزارش تحلیلی و گزارشگری توسعه در فصل سوم كتاب شرح داده شده است.

به گفته عباسی، انتشارات «اطلاعات» در زمینه مذاکرات هسته ای هم کتاب «مذاکرات هسته ای، 1+5 و توافقات ژنو» نوشته دکتر محمد حسین دریایی را روانه بازار نشر کرده است.

این مقام مسوول در پایان در خصوص پر فروش ترین کتابهای این انتشارات گفت: کتاب های «شرح مثنوی معنوی» نوشته کریم زمانی، «دانشنامه قرآن کریم» نوشته محمد حسین وقار و «برگ بی برگی» نوشته پروفسور فضل الله رضا جزو پر فروش ترین کتابهای انتشارات «اطلاعات» هستند.

پنج شنبه 19 تیرماه روزنامه اطلاعات وارد هشتاد و هشتمین سالگرد فعالیت خود شد. این روزنامه در کنار انتشار نشریات مختلف، در عرصه نشر کتاب نیز فعالیت زیادی دارد. چاپ کتاب بر روی کاغذ کاهی از ویژگی های این انتشارات است که سبب تولید کتاب هایی ارزان شده و همین مساله مخاطبان زیادی را به تهیه این کتاب ها ترغیب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها