چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
مفاهیم اساسی طراحی را در کتاب «اندیشه طراحانه» بیاموزید

کتاب «اندیشه طراحانه» پوستر، طرح های بسته بندی، پیکتوگرام، کارت ویزیت، لوگو، صفحه بندی، تصویرسازی ها، بروشور، تناسبات در طراحی، شکل ها در طراحی، جلد کتاب و مجلات را که توسط هنرمندان نامدار طراحی شده اند همراه با تجزیه و تحلیل این آثار به تصویر کشیده و مفاهیم اساسی اندیشه طراحانه را به صورتی کلی مطرح می کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «اندیشه طراحانه» نوشته گَوین اَمبروز و پل هریس با ترجمه حسین شهرابی روانه بازار نشر شد. این کتاب با پوستری از «فوترو» آغاز شده است که در آن لوگوی فست فود مشهوری را تصرف کرده و آن را با شبیه کردن به بنای کلیسا یا تاج اسقف ها در متن تشکیلات مذهبی قرار داده است. این تصرف ویژگی ها و طرح رنگی برند فست فود را به این متن جدید انتقال می دهد و چنین تداعی می کند که نهادهای مذهبی به برندهای عظیم بین المللی با قدرت بازاریابی وسیع شباهت دارند که نگرش مردم به کمپانی های بزرگ و مذاهب را به چالش می کشد.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: «کارهای متفاوت مستلزم به کارگیری فرآیند های اندیشه و تکنیک های متفاوت است تا ایده های خلاق طراحی با هدف نهایی ارائه اطلاعات به بهترین شکل ممکن برای برقراری ارتباط موثر با مخاطب، توسعه یافته و به پیش برود. این کتاب ساختاری برای فرآیند طراحی پدید می آورد که به طراح کمک می کند از مرحله خلق ایده ها یا مفاهیم به تولید و مرور نهایی کار برسد تا درک کامل مفاهیم ارائه شده در کتاب « اندیشه طراحانه»، همواره به دانش مهارت های طراحی مرتبط با تایپوگرافی، فرمت، رنگ، شبکه بندی و تصویر، طراح را به ابزارهایی قدرتمند مسلح می کند تا خلاقیت های شگرفی را به کار گیرد.

اخلاقیات موضوعی بغرنج است که مفهوم مسئولیت های اجتماعی را با طیف گسترده ای از تاملات مربوط به شخصیت و سعادت فردی می آمیزد که شامل فضایلی چون بخشندگی، وفاداری و قدرت است، اما اعتماد، خیال، طنز و خوشبینی را نیز در بر می گیرد. در فلسفه یونان باستان سوال بنیادین اخلاق چنین است: چه باید بکنیم؟ چگونه باید یک زندگی خوب را در پیش بگیریم و نه فقط شاهد تاثیرات اعمالمان بر دیگران باشیم، بلکه به کمال خود نیز بیندیشیم. طراحی، حرفه ای تجاری و اصولی است که در کتاب «اندیشه طراحانه» مطرح شده است. این کتاب در سدد است استفاده بهینه از وقت طراحی را تسهیل و هزینه ها را در تناسب با بودجه نگه دارد.»

کتاب «اندیشه طراحانه» پوستر، طرح های بسته بندی، پیکتوگرام، کارت ویزیت، لوگو، صفحه بندی، تصویرسازی ها، بروشور، تناسبات در طراحی، شکل ها در طراحی، جلد کتاب و مجلات را که توسط هنرمندان نامدار طراحی شده اند همراه با تجزیه و تحلیل این آثار به تصویر کشیده و مفاهیم اساسی اندیشه طراحانه را که طراحان همواره به کار می گیرند، به صورتی کلی مطرح می کند.

«اندیشه طراحانه» از سوی انتشارات نظر با شمارگان هزار و 600 نسخه در 204 صفحه مصور رنگی، به قیمت 41 هزار تومان و قطع خشتی به بازار عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها