سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴
«روانشناسی تبلیغات» به چاپ دوم رسید

تبلیغات نیروی قدرتمندی است که همه جا حضور دارد تا ما را به خریداری محصولات، بهره‌برداری از خدمات، کمک به موسسات خیریه و تغییر سبک زندگی‌ متقاعد کند. «روانشناسی تیلبغات» نام اثری به قلم محسن شاهین‌پور و سمیه اول است که به طور مشترک نگاشته شده و به زعم متخصصان این رشته جزو نخستین منابع مکتوب در این عرصه به‌شمار می‌آید. این اثر هم اکنون به چاپ دوم رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پروفسور سید محمد اعرابی، رییس پژوهشکده مدیریت سما نوشته است: این کتاب تلاش کرده است از تمام تئوری‌ها و الگوهای مطرح در حوزه روانشناسی به شیوه‌ای دقیق تر و روان استفاده کند تا در همه مقطع تحصیلی در دانشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی تخصصی به کار رود.

دکتر طهمورث حسن‌قلی‌پور، رییس دانشکده بازرگانی دانشگاه تهران نیز در یادداشت خود درباره «روانشناسی تبلیغات» نوشته است: در شرایطی که در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور به اهمیت استفاده مطلوب از تبلیغات پی برده‌اند و تلاش به منظور توسعه این حوزه به عنوان رشته و گروه آموزشی مطرح است، وجود کتاب‌هایی که با نگرش مبنایی به حوزه تبلیغات پرداخته‌اند بسیار مفید است که می‌توان در این زمینه به کتاب«روانشناسی تبلیغات» اشاره کرد.

دکتر شهناز هاشمی، استادیار دانشگاه و رییس منابع درسی دانشگاه هیات علمی و نیز دکتر ماهیار آذر، روانپزشک و دکتر زهره دهدشتی،‌ استادیار مدیریت دانشگاه علامه‌طباطبایی در یادداشت های جداگانه‌ای کتاب«روانشناسی تبلیغات» اثر محسن شاهین‌پور و سمیه اولی را به‌عنوان منبع دانشگاهی در دانشگاه‌های ایران اثری در خور توجه دانسته‌اند.




یادآور می شود که محسن شاهین‌پور پس از چاپ نخست این کتاب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با اشاره به این‌که بیش از 108 سال از تاسیس رشته مدیریت بازاریابی در دانشگاه پنسیلوانیا می‌گذرد، گفته بود: با وجود این‌که در ایران به این حوزه بیش از پنج سال است که به‌عنوان یک رشته دانشگاهی پرداخته می‌شود اما همچنان دارای خلاءهای علمی وسیع این رشته در دانشگاه‌های کشور هستیم.

گفت‌و‌گوی مشروح خبرگزاری کتاب ایران با محسن شاهین پور درباره این کتاب را از اینجا بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها