چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
کوچک‌ترین قرآن ساخته شده از طلا و جواهر در دنیا به نمایش درآمد

کوچک‌ترین قرآن دنیا از جنس طلا و جواهر برای نخستین‌بار در بخش مکتوب بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در معرض دید عموم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هرساله جایگاه عرضه و ارایه گرانبهاترین کتاب‌های دنیا به لحاظ معنوی بوده است، امسال نیز در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و در بخش مکتوب، محصولات و کتاب‌های ارزشمندی در معرض نمایش قرار گرفته است که هر کدام از آن‌ها به دلیل قدمت یا ویژگی‌های خاصی که دارند، مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفته‌اند.

یکی از این آثار نفیس که امسال برای اولین بار به نمایش درآمده، کوچک‌ترین قرآن از جنس طلا و جواهر است که با استقبال عمومی مواجه شد.

\"\"

رائین اکبرخانزاده کاتب کوچک‌ترین قرآن از جنس طلا و جواهر گفت: این قرآن با قطع 16 در 12 سانتی‌متر در حال حاضر کوچکترین قرآن جواهرنشان در جهان است که ورق‌های آن از طلا و جلد آن از نقره خالص تهیه شده است.

 این کاتب قرآنی با اشاره به این‌که کتابت این قرآن نفیس دو هزار و ۵۰۰ ساعت زمان برده است، درباره نحوه کتابت این قرآن عنوان کرد: من کل این قرآن را در دو ورق طلا و با چشم غیرمسلح و تنها به وسیله یک قلم به صورت دستی کتابت کرده‌ام.

\"\"

«اکبر‌خانزاده» با بیان این‌که برای تهیه این قرآن یک کیلوگرم طلا و بیش دو کیلوگرم نقره خالص استفاده شده است، ادامه داد: این قرآن شامل 30 ستون است به طوری که در هر ورق 15 ستون قرار دارد و در هر ستون نیز تقریباً یک جزء از قرآن کتابت شده و به دلیل ظرافت، افراد نمی‌توانند با چشم غیر مسلح آیات الهی را ببینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها