یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
پیشنهاد شعرخوانی در  هفته «کتاب کودکان» در انگلیس

کتابخانه‌های انگلیس در هفته کتاب کودکان برنامه‌های متنوع خواندن و آشنایی با اشعار بزرگان را تهیه و تدارک دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، هفته آینده در انگلیس «هفته کتاب کودکان» است که برنامه های مختلفی برای آشنایی کودکان با کتاب درنظر گرفته شده است.

روزنامه گاردین به مناسبت این هفته به والدین توصیه می‌کند برای کودکان کتاب‌های شعر بخوانند چون بر اساس تحقیقات انجام شده، کودکان، شعر را ابتدا از طریق والدین خود درک می‌کنند.

توصیه کننده و نویسنده این مقاله «گریس نیکولز» از داوران شعر کودک و برنده چندین جایزه ادبی است که از زمان کودکی خود می‌گوید که چگونه از طریق پدرش زبان موسیقیایی اشعار را لمس می‌کرد و تصاویر ذهنی شعر گونه در ذهن وی خلق می‌شد.

البته وی توصیه نمی‌کند داستان با شعر جایگزین شود چون داستان تنها قابلیت بیدار کردن آگاهی و عشق به زبان را دارد ولی در عوض شعر آهنگ خاص خود تداعی می‌کند.

به عقیده وی کودکان آهنگ را دوست دارند و ارتباط آن با کلمات را به خوبی درک می‌کنند.

کودکان پیش دبستانی و بزرگتر از شنیدن کلمات موزون لذت می‌برند که نمونه عالی آن لالایی‌های دوران کودکی است.

کتابخانه‌ها در هفته کتاب کودکان معمولاً مجموعه خوبی از اشعار برای کودکان و والدین در نظر می‌گیرند و امسال نیز به نظر می‌رسد چنین امکانی تدارک دیده شده است.

نویسنده گاردین با مطرح کردن این سوال از مخاطب که «آیا برای والدین در زمینه انتخاب یک کتاب شعر برای شادی و تفریح کودکشان مانعی وجود دارد؟» از آن‌ها می خواهد در هفته کتاب کودک، به مهمانی شعر بروند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها