پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
انتخابات صنفی دو اتحادیه نشر در هفته‌ای که گذشت

انتخابات اعضای اصلی هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران و هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتب دانشگاهی در هفته‌ای که گذشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) سه‌شنبه (سوم تیرماه) شاهد برگزاری دو انتخابات در اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران(آشنا) و انجمن فرهنگی ناشران کتب دانشگاهی بودیم.

در انتخابات اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران (آشنا) از میان 10 نامزد، 5 نفر به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره این اتحادیه انتخاب شدند.

این اعضا به ترتیب آرا عبارت‌اند از «حسین معینی»، «سیدمحمود حسین»، «محمدمهدی داوودی‌پور»، «سعید جلالی» و «عبدالعظیم فریدون».

همچنین «محمدرضا حاتمی»، «ایرج گلپایگانی» و «فریده یوسفی» به‌عنوان اعضای علی‌البدل هیات مدیره انتخاب شدند.

در این انتخابات «علی اکبر حائری»، «حسین مافی» و «مهدی نقش» نیز به عنوان اعضای اصلی هیات بازرسی اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران(آشنا) معرفی شدند و «محمد محمودی» به عنوان عضو علی‌البدل هیات بازرسی انتخاب شد.

اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران(آشنا) در سال 1380 با هدف حمایت از صنعت نشر در سایر استان‌ها، تاسیس شده است و اکنون 14 عضو فعال دارد . این اتحادیه در دوره جدید فعالیت‌های خود از تمام تشکل‌های صنفی نشر که دارای تعاونی هستند، برای همکاری دعوت به عمل آورده است. در این راستا 6 شرکت تعاونی به اعضای این اتحادیه پیوسته‌اند. این شرکت‌های تعاونی عبارت‌اند از شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران، شرکت تعاونی توزیع کتاب تهران (انجمن ناشران دانشگاهی)، شرکت تعاونی خدمات فرهنگی دانشگاهیان پارسا (ناشران دانشگاهی)، شرکت تعاونی ناشران خوزستان، شرکت تعاونی ناشران مرکزی و شرکت تعاونی ناشران مازندران.

انتخابات اعضای اصلی هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتب دانشگاهی و بازرس این هیات نیز عصر سوم تیرماه برگزار شد.

در این انتخابات به ترتیب آرا «حسین داودآبادی»، «شهروز گهواره‌ای»، «محمدرضا حاتمی»، «مسعود پایدار»، «حسن قربانی»، «سیدمجتبی طالقانی» و «جعفر عرفان‌پور» به‌عنوان اعضای اصلی و «علی‌اکبر تورانیان» و «مجیدرضا زروئی» به‌عنوان اعضای علی‌البدل ششمین هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتب دانشگاهی انتخاب شدند.

همچنین در این انتخابات «محمد سُلگی» به‌عنوان بازرس اصلی و «عباس غمگُسار» به‌عنوان بازرس علی‌البدل معرفی شدند.

در تاریخ سی و یکم اردیبهشت سال 1382 بیش از 40 ناشر که در حوزه نشر کتاب فعالیت می‌کردند در محل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، جلسه‌ای را با هدف همگرایی هرچه بیشتر ناشران دانشگاهی برگزار کردند و پس از بحث و بررسی درباره ایجاد تشکلی به‌نام انجمن فرهنگی ناشران کتب دانشگاهی به توافق رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط