چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰
آموزش باغبانی به کودکان با کتاب

انتشارات پیام کتاب با همکاری انتشارات پیام آزادی، کتاب «باغبانی کودکان» را به قلم پنلوپ آرلون و ترجمه نجمه کمالی برای کودکان و نوجوانان به چاپ رساند.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نويسنده در این کتاب سعی كرده است مراحل باغبانی و کاشت انواع گل‌ها و گیاهان را به بهترین شکل و با زبانی روان به کودکان آموزش دهد.

در بخشي از مقدمه اين كتاب آمده است: به گفته متخصصان یکی از آسان‌ترین راه های ارتباط کودکان با طبیعت، باغبانی است. کودکانی که از نخستین سال‌های زندگی شان شاهد باغبانی پدر و مادرشان بوده اند یا خود به باغبانی پرداخته اند از سلامت روانی بالاتری برخوردار بوده ودر بزرگسالی نیز ارتباط مثبت تری با محیط برقرار می کنند. کودکان شهرهای بزرگ که در آپارتمان ها و برج ها ساکن هستند فضای کافی برای داشتن یک باغچه شخصی ندارند. چه خوب است که در این محیط ها حتما والدین گلدان‌ها یا باغچه های گلدانی برای کودکان تهیه کنند تا آنان نیز با رشد طبیعی گیاهان آشنا شوند.

در بخشی از متن این کتاب نيز می‌خوانیم : «چمن را در یک گلدان بکارید،بذرها را بپاشید. در عرض چندهفته موهای چمنی سبز می شوند اما اگر آن ها را کوتاه نکنید، همین طور به روییدن ادامه می دهند. تعدادی قلوه سنگ ته گلدان بگذارید، آن را با خاک پرکنید و یک مشت روی سطح خاک بپاشید.گلدانتان را دریک جای مرطوب و روشن نگه دارید و فقط مواظب باشید که رشد آن، از کنترلتان خارج نشود.»

در این کتاب 50 دستور مختلف برای کاشت و رشد گل‌ها و گیاهان ارایه شده که برای این کار می‌توانیم از لیوان‌های خالی بستنی، شیشه های مربا و ظرف‌های خالی ماست و... نیز استفاده کنیم.

کتاب باغباني كودكان در چاپ دوم با شمارگان سه هزار نسخه و قیمت 6 هزار و 500 تومان از سوي انتشارات پيام آزادي و انتشارات پيام كتاب منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها