سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۱
غرفه «خانه فرهنگ ایثار و مقاومت» در نمایشگاه قرآن کریم

«خانه ایثار و مقاومت» با هدف ایجاد خط ارتباطی بین نمایشگاه‌های قرآن و کتاب برای تداوم تدوین نخستین کتاب مردمی جهان با موضوع ایثار در بیست‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور خواهد داشت.

سعید الفتی، مدیر خانه ایثار و مقاومت در این باره به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: غرفه این خانه‌ در بیست‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نیز برپا می‌شود.

«ایثار و مقاومت در فرهنگ قرآنی» شعاری بود که مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران برای حضور این خانه در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اعلام و درباره اهداف برپایی غرفه «خانه ایثار و مقاومت» در این نمایشگاه اظهار کرد: «نشان دادن ارتباط عمل و فکر ایثار و فداکاری با آموزه‌های قرآن کریم» و «دعوت مردم با قول احسن و رفتار عینی به اجرای زندگی قرآنی و رفتار قرآنی مبتنی بر فرهنگ ایثار» اهداف اصلی ما برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم‌اند.

الفتی درباره سیاست‌های حضور «خانه فرهنگ ایثار و مقاومت» توضیح داد: تجلی حداکثر مصادیق فرهنگ ایثار و مقاومت در غرفه‌ای مستقل، تاکید بر فرهنگ شهادت به عنوان نقطه نهایی فرهنگ ایثار و مقاومت، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط با موضوع، ایجاد خط ارتباطی بین نمایشگاه‌های قرآن و کتاب برای تداوم تدوین نخستین کتاب مردمی جهان با موضوع ایثار، تداوم عضوگیری و دعوت از مردم برای حضور فعال در قالب نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و مقاومت و در نهایت تاسیس دپارتمان قرآن و ایثار در خانه فرهنگ ایثار و مقاومت از مهم‌ترین سیاست‌های حضور ما در بیست‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

مشاور وزیر در امور ایثارگران در پاسخ به این سوال که چه اقدام‌هایی برای تحقق این سیاست‌ها انجام خواهید داد؟ گفت: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، غرفه‌هایی چون ترویج فرهنگ اهدای خون،  اهدای عضو، رفتار شهروندی و گفتمان را به عنوان حجره‌هایی برای نشر فرهنگ ایثار در نظر گرفته‌ایم. این غرفه‌ها به غرفه‌ای به نام «فرهنگ شهادت» ختم می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، نشست‌های تخصصی با موضوع‌های مرتبط با قرآن و ایثار را برای هر شب نمایشگاه در نظر گرفته‌ایم که «مبانی و اصول ایثار در قرآن کریم»، «مصادیق ایثار و فداکاری در قرآن کریم» و «چگونگی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت بر اساس قرآن کریم»، عنوان برخی از نشست‌ها هستند.

الفتی همچنین از مشارک خانه فرهنگ ایثار ومقاومت در چاپ و نشر یا اهدای قرآن کریم در نمایشگاه بین‌المللی بیست‌و دوم خبر داد و گفت: اهدای قرآن کریم به مردم نیازمند ایران و جهان، برپایی یادمان شهیدان قرآنی و حجره‌هایی برای به نمایش گذاشتن آثار و نماد‌های مرتبط با ایثار (تندیس، نقاشی، عکس و ...)» از دیگر فعالیت‌های خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در بیست‌و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها