سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

امیرحسن چهلتن، داستان‌نویس گفت که به نظر می‌رسد دولت جدید در حوزه اعمال دیدگاه‌هایش در حوزه فرهنگ و چاپ و نشر با مسیر سختی مواجه است. چهلتن به ایبنا گفت این که کتاب‌هایش بعد از چندین سال به چاپ می‌رسند، جای تبریک گفتن ندارد.

چهلتن به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌، گفت: به نظر من در یک سال گذشته پیشرفت قابل توجهی در حوزه فرهنگ دیده نمی‌شود و هنوز مشکلات فرهنگی نویسندگان و ناشران به قوت خود باقی است.

وی افزود: فکر می‌کنم در حوزه فرهنگی و کتاب دولت جدید با کار دشواری مواجه است. به نظر می‌رسید که برخی ایده‌های دولت در بخش فرهنگ از ابتدا روشنگرانه است،‌ ولی در ادامه موانع و مخالفت‌ها این مسیر را مخدوش کرد.  

این داستان‌نویس در ادامه درباره وضعیت انتشار کتاب‌هایش توضیح داد: هنوز مجوزی از سوی اداره کتاب برای انتشار و بازچاپ آثارم صادر نشده است، اما در صحبت‌هایی که با مدیر این اداره داشتم، به من گفته شد حساسیت خاصی روی اسم امیرحسن چهلتن و آثارش در وزارت ارشاد وجود ندارد. به هرحال امیدوارم به زودی مجوز انتشار کتاب‌هایم صادر شود. 

نویسنده «چیزی به فردا نمانده است» اضافه کرد: انتشارات نگاه 10 کتابم را که شامل هفت  اثر بازچاپی و سه اثر چاپ اولی است، به وزارت ارشاد فرستاده و این آثار با کسب مجوز نشر از اداره کتاب، منتشر می‌شوند.

وی درباره آثار جدید و بازچاپی‌اش توضیح داد: غیر از «سپیده‌دم ایرانی» و «دیگر کسی صدایم نزد» که نسخه‌هایی از آن‌ها هنوز در بازار کتاب وجود دارد، بقیه آثارم سال‌هاست منتشر نشده‌اند و نیاز به تجدید چاپ دارند. رمان‌های «آمریکایی کشی» و «اصفهان» و مجموعه داستان «چند واقعیت باورنکردنی» هم آثار جدیدم هستند.

چهلتن اضافه کرد: این که آثارم پس از سال‌ها منتشر شوند، اتفاق خوبی است اما خارق‌العاده نیست و جای تبریک ندارد. به این می‌ماند که به فردی که نفس می‌کشد تبریک بگوییم!‌
 
امیرحسن چهلتن، نویسنده ایرانی است. از وی تا کنون رمان‌های «روضه قاسم»،‌ «تالار آ‌ینه»، «مهر گیاه»،‌ «عشق و بانوی ناتمام»، و «تریلوژی تهران» به فارسی منتشر شده و  «صیغه»، «چیزی به فردا نمانده است»، «ساعت پنج برای مردن دیر است»، «دخیل بر پنجره فولاد» و «دیگر کسی صدایم نزد» مجموعه داستان‌های وی به شمار می‌آیند. برخی آثار چهلتن تاکنون به زبان‌های انگلیسی،‌ آلمانی و نروژی ترجمه شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها