سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۵
قصه‌های اسکار وایلد به دست بچه‌ها رسید

واحد کودک و نوجوان مؤسسه انتشارات قدیانی (کتاب‌های بنفشه)، مجموعه «6 قصه از اسکار وایلد برای بچه‌ها» را با ترجمه سعیدا زندیان و تصویرگری پی.جی. لینچ برای کودکان و نوجوانان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مجموعه «6 قصه از اسکار وایلد برای بچه‌ها» شامل 6 قصه کوتاه در مورد خودخواهی، فداکاری، عشق، درک متقابل و شگفتی‌های اندیشه منتشر شد.

مجموعه «6 قصه از اسکار وایلد برای بچه‌ها» شامل قصه‌های «غول خودخواه»، «بلبل و گل سرخ»، «دوست فداکار»، «شاهزاده خوشحال»، «موشک شگفت‌انگیز» و «پادشاه جوان» است.

در بخشی از داستان «موشك شگفت انگيز» می‌خوانیم: «قورباغه گفت: «می دانم! شما با سرفه کردن صدای مرا تأیید می‌کنید. امیدوارم شما را امشب کنار برکه مرغابی‌ها ببینم. حالا باید بروم و دنبال دخترهایم بگردم. من شش تا دختر کوچولوی قشنگ دارم، می‌ترسم یک وقت به دام اردک ماهی بیفتند. او هیکل بزرگی دارد، بدش نمی‌آید بچه های مرا برای صبحانه یک لقمه چرب و نرم بکند. بسیار خوب، من رفتم، خداحافظ، مطمئنم از هم‌صحبتی با من لذت بردی...»

در قسمتي از داستان «غول خودخواه» هم آمده است:  «بعد از گذشت ماهها و از راه رسیدن بهار، همه جا باز رنگ تازگی به خود گرفت و در گوشه و کنار، گل و شکوفه و پرنده های کوچک دیده می شد. اما در باغ آقاغول خودخواه هنوز زمستان بود و انگار بهار با آن قهر کرده بود...» 

وايلد، قصه «بلبل و گل سرخ» را به تأثیر از اساطیر ایرانی و مخصوصا اشعار حافظ نوشته است. بلبل با خون دل و نثار کردن جان شیرنش گل سرخ را برای دانشجوی عاشق به دست می‌آورد و دانشجو به راحتی گل سرخی را که به بهای جان بلبل به دست آمده در خیابان می‌اندازد. در این داستان در حقیقت دانشجو و دختر هیچ کدام معنی واقعی عشق را نمی‌فهمند بلكه عاشق واقعی خود بلبل است.

اسکار فینگل اُ. فِلاهرتی ویلز وایلد، بانام هنری اسکار‌ وایلد ،شاعر، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس  است كه در تاريخ ۱۶ اکتبر ۱۸۵۴ در شهر دوبلین ایرلند در خانواده‌ای فرهنگی متولد شد. پدرش مردی فرهنگ‌دوست و مادرش شاعری سرشناس و مترجم آثار الکساندر دوما و لامارتین بود. او در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد و حاصل ازدواجش دو فرزند پسر بود که مجموعه داستان «شاهزاده خوشبخت» را برای آنها نوشت. مضمون اکثر داستان‌های شاهزاده خوشبخت می‌گوید که انسان از طریق عشق ورزیدن به دیگران می‌تواند انسان بودنش را ثابت کند و به زیبایی درونی برسد.

این نویسنده معتقد است که انسان از طریق عشق ورزیدن به اطرافیان، همنوعان و جهان پیرامون خود می‌تواند انسان بهتری باشد و به زیبایی درونی دست پیدا کند. وایلد تأثیرات بسیار زیادی روی داستان‌ نویسان و نمایشنامه نویسان بعد از خود داشت. سه اثر بسیار مشهور او به نام های «تصویر دوریان گری»، «اهمیت ارنست بودن» و «روح کانت روپل» در حوزه بزرگسالان ،داراي شهرت جهانی هستند كه از اين نويسنده و توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد عرضه شده اند.

سعیدا زندیان، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان است كه از ميان آثار ش می‌توان به «روباه قرمز»، «دنی موشه»، «خرگوش دم کاکلی»، «بابا قورباغه»، «جکی زبله»، «سنجاب پرچانه» و «در جستجوی مقبره» اشاره کرد.

واحد کودک و نوجوان مؤسسه انتشارات قدیانی (کتاب‌های بنفشه)، مجموعه «6 قصه از اسکار وایلد برای بچه‌ها» را در قالب 120 صفحه مصور با شمارگان1100 نسخه و بهای 55 هزار ریال در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها