چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
برنامه‌های امروز بوک‌اکسپو؛ بزرگترین نمایشگاه کتاب امریکا/جزییات چت اینترنتی با 50 نویسنده معروف

هر چند فردا پنجشنبه در ژاکوب جاویتز نیویورک،سالن اصلی بزرگترین نمایشگاه کتاب امریکا BEA به‌روی‌عموم گشوده می‌شود، اما امروز چهارشنبه 28 ماه می(7 خرداد 1393) سالن های جانبی برنامه‌های خاص خود را دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مراسم اعلام برنامه ساعت 9:30 صبح به وقت محلی شروع شده و تا 7:30 شب ادامه خواهد داشت.

اتاق ویژه خبرنگاران نیز از 10 صبح الی 5 بعد ازظهر سرویس‌های لازم برای اطلاع رسانی بهتر اخبار را در اختیار قرار می دهد.

یکی از بحث‌های داغ امروز در سالن ترجمه شکل می‌گیرد. بحث وبررسی درباره ترجمه کتب و بازار جهانی ترجمه از ساعت 9:30 الی 5:30 بعدازظهر در سالن ترجمه دایر بوده و سلسله مباحث مربوط به ترجمه کتب دنبال می شود. تاثیر انقلاب دیجیتال روی ترجمه، نقشه راه ترجمه در امروز و فردا، بهترین های ترجمه در بازار جهانی، بررسی پروژه های مطالعاتی و بررسی های موردی در بخش ترجمه کتب،راههای بافتن خوانندگان بیشتر برای کارهای ترجمه با استفاده از ابداعات دیجیتالی، بررسی موردی راههای موفقیت در ترجمه، راههای موفقیت ویراستار در زبان انگلیسی هنگام ترجمه آثار، روابط نویسنده و مترجم و ویراستار، پشتیبانی و حمایت از کتب ترجمه شده؛موضوعات مورد بحث امروز چهارشنبه در سالن ترجمه است.

همچنین بحث در مورد گرافیک کتب کودکان و هنرهای مرتبط با کتاب کودک و نیز حراجی برخی آثار برگزیده در سالنی مجزا از ساعت 5:30 بعد ازظهر الی 7:30 بعد از ظهر برگزار می شود.

امسال در شماره یک نمایشگاههای کتاب امریکا بیش از 750 نویسنده حضور خواهند داشت (200 نویسنده بیشتر از سال گذشته) و به بحث و بررسی درباره کتب خود و دیگران و نیز امضاء برای آثار جدید خود حاضر خواهند بود.

سالن ناشران دیجیتال و خودناشرها نیز امسال از سالن های پرالتهاب خواهد بود که مختص به بحث و بررسی فناوری در صنعت نشر و خودناشری است.

در مسابقه​ای که در «کوچه تکنولوژی» نمایشگاه امسال برگزار خواهد شد، جایزه‌ای معادل 10هزار دلار توسط شرکت‌های اقتصادی ICG و گروه انتشاراتی «سورس بوکس» به نفر برتر اعطاء شود و نفر دوم هم 5هزار دلار دریافت می‌کند.

اتحادیه کتابفروشان آمریکایی برای آزادی بیان (ABFFE) سازمان غیردولتی دیگر شرکت کننده در این نمایشگاه است که در زمینه مبارزه با سانسور فعالیت می‌کند. از سازمانهای شرکت کننده دیگر در این بخش «گتکاف ریدینگ» نام دارد که اولین بار توسط انجمن ناشران آمریکا در سال 1999 تاسیس شد ولی اکنون در پروژه های اجتماعی برای گرایش نوجوانان به کتابخوانی فعالیت می کند.

علاقمندان می توانند برنامه نرم‌افزاری مربوط به بوک اکسپو را که قابل نصب روی گوشی ها و تبلت های اندرویدی، اپلی و بلک بری است، از این لینک دریافت کنند.
برنامه جالبی که امسال در نظر گرفته شده، انجام چت اینترنتی با 50 نویسنده معروف امریکا در سالن اصلی بوک اکسپو است که باید هیجان انگیز باشد. در این رابطه از فردا 29 ماه می از ساعت 9 صبح الی 4 بعد از ظهر 50 نویسنده معروف به صورت زنده با مردم از سراسر دنیا چت خواهند کرد. برای چت کردن و دریافت جزییات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها