چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۶
کتاب‌های ممنوعه از نگاه اسماعیل امینی

در موضوع ارزیابی کتاب حساسیت دستگاه‌های امنیتی، تنها شامل حساسیت‌های سیاسی است، بطوریکه حساسیت ویژه‌ای در مباحث فرهنگی، هنری و به ویژه ادبی ندارند

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اسماعیل امینی با انتقاد از تولید کتاب‌های نازل به لحاظ کیفی، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی انتشارات وجود دارد که غالبا مدیران آنها نسبتی با تألیف، ترجمه و چاپ کتاب ندارند و به این حوزه تنها به چشم سرمایه گذاری نگاه می‌کنند. به همین دلیل شمار زیادی از کتاب‌هایی که چاپ می‌شوند از سطح کیفی نازلی برخوردارند.

این شاعر، نویسنده و منتقد ادبی درباره خطوط قرمز ممیزی در کشور نيز تصريح کرد: شاید به لحاظ سیاسی خط قرمز ممیزی‌ها وارد شدن به مسائلی باشد که سیاستمداران نمی‌پسندند، ولی از نظر ما که اهل فرهنگ و ادبیات هستیم، خط قرمز همان است که یک کتاب پر از غلط، چاپ و منتشر شود؛ کتابی که شعرهایش سست باشد، کتابی که درباره مثنوی، سعدی و حافظ، حرف‌های سطحی و غیر علمی زده باشد، اینها خط قرمزهای ماست که اتفاقاً ممیزی فعلی هیچ‌گاه به آن توجه نکرده است.

امینی ادامه داد: کتاب‌های بسیاری از این دست که آثاری سست و غیر قابل خواندن هستند منتشر شده‌اند که برای من کتاب ممنوعه هستند؛ چون حساسیت دستگاه‌های مختلف نظارتي، تنها شامل حساسیت‌های سیاسی است، بطوریکه حساسیت ویژه‌ای در مباحث فرهنگی، هنری و به ویژه ادبی ندارند.

برای خواندن متن کامل گفت‌وگوي ايبنا با اسماعيل اميني اينجــــا کليک کنيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها