یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
«خوبان خدا» از راه‌های اسلامي دستیابی به خوشبختی می‌گوید

عبدالرضا جمالی مؤلف «خوبان خدا: چشم اندازی به نشانه های اهل سعادت» به گفته خود سعی کرده است که مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نشانه‌های اهل سعادت و کمال را در این کتاب به خوانندگان معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  «خوبان خدا: چشم اندازی به نشانه‌های اهل سعادت» کتابی است درباره ویژگی‌های کسانی که به تعبیرمولف کتاب به مثابه تابلوهایی زرین و نورانی، انسان را به سوی سعادت جاودان وابدی دلالت وهدایت می کنند.

عبدالرضا جمالی در مقدمه این کتاب آورده است: ثمره حقیقی زندگی کسب سعادت و خوشبختی و قرب حق تعالی است. بدین سان سعادت و خوشبختی، گمشده همه انسان‌هاست و هر کس  خوشبختی را درچیزی می‌جوید. بر این اساس تمام مردم وظیفه دارند به سعادت خود توجه داشته باشند که مبادا از آن محروم و دچار شقاوت شوند.

مؤلف توجه به این نکته را بسیار ضروری می‌داند که بهترین ومؤثرترین شیوه تربیت صحیح انسانی و رسیدن به سعادت در اسلام شیوه الگویی است. او می‌گوید که بعد از معصومان (ع) که الگوی آسمانی بشریت هستند، ابرار و نیکان، الگوی مناسب برای طالبان سعادت و کمال هستند.

کتاب شامل دو فصل است که درخلال آن مباحث اخلاقی گوناگونی ارایه شده است.نویسنده در فصل اول، مفهوم‌شناسی و کلیات مباحثی جامع را درباره سعادت (خوشبختی) و شقاوت (بدبختی) و حقیقت آنها و لزوم همراهی و هماهنگی با اسوه‌هایی که انسانها را به سوی سعادت و خوشبختی هدایت می کند، پیش روی خواننده می‌گذارد. در فصل دوم نیز مهم‌ترین، موثرترین و راهبردی‌ترین نشانه های خوبان خدا را که انسان‌هایی موفق و خوشبخت هستند و پیروی از آن‌ها موجب سعادت و کمال است، بیان می‌کند.

علم و آگاهی، ولایتمداری، یقین‌باوری، قدرشناسی از سرمایه عمر، خدمتگزاری به مردم در عرصه‌های مختلف، قناعت‌پیشگی، سخاوت و بخشندگی، بهره‌جویی و کامیابی از زیارت معصومان (ع) به‌ویژه امام حسین (ع)، ترک گناه، زهدورزی، پرهیزگاری، شب‌زنده‌داری، شگرگزاری، شکیبایی، خشنودی، خوش‌گمانی، اخلاص، ذکر حق، فروتنی و سرانجام، حسن ختام یا پایان نیک زندگی زندگی دنیایی اهل سعادت و محبوبان خدا از مباحثی هستند که در این کتاب به عنوان نشانه به آنها پرداخته می‌شود.

کتاب «خوبان خدا: چشم اندازی به نشانه های اهل سعادت» نوشته عبدالرضا جمالی با شمارگان هزار نسخه، در344 صفحه و به بهای 140 هزار ریال برای نخستین بار از سوی انتشارات بوستان کتاب قم منتشر شده است.-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها