سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۷
ضیمران و بازنشر کتاب‌هابش در نمایشگاه

تجدید انتشار کتاب‌های «گذر از جهان اسطوره به فلسفه» و «ژاک دریدا و متافیزیک حضور» از جمله آثار محمد ضیمران به بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران رسیده است. سومین چاپ «فلسفه هنر ارسطو» نیز از دیگر کتاب‌های ضیمران در این نمایشگاه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  چهارمین نوبت انتشار کتاب «گذر از جهان اسطوره به فلسفه» اثر محمد ضیمران، معرفت‌شناس و محقق حوزه زیبایی‌شناسی از سوی نشر هرمس به بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده است. این کتاب مشهورترین اثر ضیمران است که مدت‌ها نایاب بود. 

«گذر از جهان اسطوره به فلسفه» با شمارگان هزار نسخه، 262 صفحه و بهای 11 هزار تومان به مخاطبان عرضه می‌شود. مخاطبان، نخستین چاپ این کتاب را سال 1379 در کتابفروشی‌ها دیده‌اند. 

جدیدترین کتاب ضیمران، سومین چاپ «فلسفه هنر ارسطو» است که 20 فروردین منتشر شده است. 

مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری فرهنگستان هنر (متن) سومین چاپ «فلسفه هنر ارسطو» را با شمارگان سه هزار نسخه، 104 صفحه (قطع جیبی) و بهای سه هزار و 600 تومان به بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آورده است. نخستین چاپ این کتاب سال 1385 منتشر شده بود. 

دومین چاپ کتاب «ژاک دريدا و متافيزيک حضور» نیز از دیگر کتاب‌های ضیمران در نمایشگاه کتاب امسال است. نشر هِرِمس این کتاب را با شمارگان هزار نسخه، 334 صفحه و بهای 12 هزار تومان منتشر کرده است. نخستین انتشار این کتاب سال 1386 به کتابفروشی‌ها آمد.
 
با تمام این اوصاف اکنون کتاب‌های «درآمدی بر نشانه‌شناسی هنر»، «جستارهای پدیدارشناسانه پیرامون هنر و زیبایی» و «سنت و تجدد در حقوق ایران» از جمله کتاب‌های نایاب ضیمران است که هنوز تجدید چاپ نشده‌اند و جای خالی آن‌ها در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حس می‌شود. 

محمد ضیمران متولد 1326 در اصفهان، دارای مدرک دکتری معرفت‌شناسی و فلسفه از دانشگاه ماساچوست آمریکاست. او اکنون عضو پیوسته فرهنگستان هنر ایران است. 

از دیگر کتاب‌های منتشر شده ضیمران می‌توان به؛ «فلسفه میان حال و آینده: جستاری در باب اندیشه‌های فلسفی معاصر»، «نيچه پس از هايدگر، دريدا و دولوز»، «جستارهايی پديدارشناسانه پيرامون هنر و زيبايی»، «میشل فوکو؛ دانش و قدرت»، «افلاطون، پایدیا و مدرنیته»، «سنت و تجدد در حقوق ایران»، «گذار از پدیدارشناسی به نقد آن و ورود به پساساختارگرایی»، «نگاهی به روشنگری مدرنیته و ناخرسندی‌های آن»، «مبانی فلسفی نقد و نظر در هنرها» و «دودمان‌پژوهی فلسفه؛ اندیشه‌های فلسفی در پایان هزاره دوم» اشاره کرد.

نشر هِرمِس در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران در شبستان (سالن ناشران عمومی)، راهروی 12، غرفه 34 واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها