سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
جواد مجابی «سرآمدان هنر نو» را به نمایشگاه می‌برد

جواد مجابی از ارایه کتاب «سرآمدان هنر نو» که درباره زندگی و آثار هنرمندان معاصر است در نمایشگاه کتاب خبر داد. چاپ سوم رمان «شهربندان» و مجموعه شعر «عاشقانه‌های جواد مجابی» نیز از دیگر آثار این نویسنده است که در نمایشگاه عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجابی گفت: مجموعه شعر «عاشقانه‌های جواد مجابی» کتابی است که در 223 صفحه به کوشش پوپک مجابی جمع آوری شد و اواخر اسفند 92 از سوی انتشارات هیرمند به چاپ رسید. این کتاب مقدمه‌ای درباره شعر عاشقانه دارد و بخش دیگری از کتاب گزیده‌ای از چندین مجموعه شعر را شامل می‌شود که موضوعات اغلب آنها عاشقانه است.

شاعر مجموعه شعر «شعر بلند تأمل» افزود: کتاب دیگری که احتمالاً از من به نمایشگاه کتاب می‌رسد «سرآمدان هنر نو» نام دارد. این کتاب درباره هنرمندان هنرهای تجسمی نوشته شده و دربرگیرنده شرح زندگی، بررسی و تحلیل آثار 50 هنرمند معاصر ایران است. بسیاری از مقدمه‌هایی که بر آثار مجسمه‌سازان و نقاشان معاصر نوشته‌ام نیز در این کتاب گنجانده شده است.

نویسنده رمان «شب ملخ» ادامه داد: چاپ سوم رمان «شهربندان» نیز که اواخر اسفند از سوی انتشارات افراز منتشر شد، به نمایشگاه می‌رود. علاوه بر این کتاب‌ها حدود 12 کتاب دارم که هنوز تکلیفشان مشخص نیست و من هم منتظرم درباره آن‌ها گشایشی حاصل شود.

مجابي متولد قزوين و نويسنده، شاعر، نقاش و روزنامه‌نگار است.

كتاب‌هاي «من و ايوب و غروب»، «كتيبه»، «ديوساران»،‌ «از دل به كاغذ»، «قصه روشن» و «كتيبه و ايوب» در حوزه داستان كوتاه، «شهر‌بندان»، «شب ملخ»، «موميايي»، «فردوس مشرقي»، «عبور از باغ قرمز»، «برج‌هاي خاموش»،‌ «لطفا درب را ببنديد»، «باغ گمشده» و «يكي و آن ديگري» در حوزه رمان و «شبح سدوم»، «روزگار عقل سرخ» از آثار اين نويسنده هستند.

از ديگر آثار مجابي مي‌توان به نام‌هاي «چندنمايش‌نامه» در حوزه نمايش‌نامه، فيلمنامه «ديوانگان بر ساحل»، سفرنامه «اي قوم به حج رفته»، «شناخت‌نامه احمد شاملو»، «شناخت‌نامه ساعدي»، «سخن در حلقه زنجير»، «سايه دست» و «آينه بامداد» در حوزه مقاله و مجموعه شعرهاي «فصلي براي تو»، «زوبيني بر قلب پاييز»،‌ «پرواز در مه»، «بر بام بم»،‌ «سفرهاي ملاح رويا»، «پوپكانه»،‌ «شعرهاي من و پوپك»، «دري به شادخويي»، «سال‌هاي شاعرانه» و «شعر بلند تامل» اشاره كرد. /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها