سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
كتاب‌فروش اهوازي از وزير خواست، مانع مصادره خانه‌اش شوند

مسوول کتابفروشی رشد، با اشاره به مالیات 460 میلیون تومانی این کتابفروشی از سوی اداره مالیاتی استان خوزستان و تخلف مسوولان استاني از دستور‌ مقامات بالاتر، ‌ از وزير ارشاد خواست، از مصادره خانه‌اش جلوگيري كنند و بر اساس قانون از ماليات معاف شود.

محمود کلاهدوز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: معافیت مالیات کتابفروشان در سال 1380 با اکثریت رای نمایندگان یعنی 237 نفر مصوب شد. با تصویب و ابلاغ این قانون از سوی رییس جمهور وقت، پس از چند سالی این قانون از سوی سازمان مالیاتی کشور ملغی و بی‌اثر شد.

وی ادامه داد: اینک با گذشت بیش از 12 سال حتما دست‌کم 200 تن از این نمایندگان در قید حیات خواهند بود و می‌توانند پاسخگوی این بی‌قانونی باشند. البته مجلس شورای اسلامی در استفساریه‌ای معافیت مالیاتی کتابفروشان را برقرار توصیف کرد.

این کتابفروش اهوازی یادآور شد: به زودی شکایت خود را به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و سیدشریف حسینی و شکرخدا موسوی نمایندگان اهواز ارایه خواهم کرد. امیدوارم مجلسی‌ها برای اجرای معافیت مالیاتی کتابفروشان اقدام کنند.

وی افزود: اکنون دو نامه از سوی وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت‌های دهم و یازدهم با متنی مشابه موجود است که در آن از دکتر عسگری، رییس سازمان مالیاتی استان، خواستار معافیت مالیاتی کتابفروشان به ویژه کتابفروشی رشد، بزرگترین فروشگاه فرهنگی جنوب کشور شدند. 

کلاهدوز در پاسخ به این سوال که «دیدار با مجلسی‌ها تا چه اندازه‌ای امیدوارکننده خواهد بود؟» گفت: این روزها استرس و فشار زیادی را تحمل می‌کنم و امیدوارم دکتر جنتی، وزیر فرهنگ  ارشاد اسلامی از رییس جمهور بخواهند تا از مصادره منزل مسکونی‌ام جلوگیری شود. همچنین از مجلس شورای اسلامی هم می‌خواهم که از مصوبه‌ای که در سال 1380 در مورد معافیت مالیاتی موسسات انتشاراتی و کتابفروشان به تصویب رسید، دفاع کنند.

اداره مالیاتی استان خوزستان سال گذشته برای کتابفروشی رشد در این استان 460 میلیون تومان مالیات تعیین کرد و چون مسوول این مکان فرهنگی قادر به پرداخت چنین مالیاتی نبود، منزل مسکونی‌اش را به مزایده گذاشتند اما بنا به دستور دکتر نهاوندیان، رییس دفتر ریاست جمهوری، مقرر شد پرونده‌های مالیاتی شش ماه مسکوت بمانند اما اداره مالیاتی استان خوزستان از این دستور سرپیچی کرده و نامه‌ای مهلت‌دار برای انتقال منزل مسکونی این کتابفروش اهوازی به نام دولت جمهوری سلامی ایران ارسال کرده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها