دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
دومین همایش تجلیل از نخبگان محله

احمد امیری، مسئول کتابخانه رضوانه فرهنگسرای خاتم(ص) از برگزاری دومین همایش تجلیل از نخبگان محله با عنوان «آیین سپاس» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، احمد امیری، مسوول کتابخانه رضوانه فرهنگسرای خاتم(ص) اظهار کرد: همایش «آیین سپاس» با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، افزایش توجه و تمایل نوجوانان و جوانان به علم و جهت‌گیری به سمت دانش، شناسایی و معرفی نخبگان و فرهیختگان محلی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری و تشویق و حمایت از سرمایه‌های اجتماعی محلات برگزار می‌شود.

مسوول برگزاری همایش «آیین سپاس» افزود: در این همایش از محمدحسن مصطفوی، مخترع، احمدرضا آذربایجانی، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان و حسین علیزاده‌کوزه‌کنان، مولف کتاب‌های روانشناسی تربیتی تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به کارگاه داستانک‌نویسی که چندی پیش در منطقه 18 برگزار شده بود گفت: بعد از اتمام این کارگاه که با مشارکت فرهنگسرای خاتم(ص) و کتابخانه 15 خرداد برگزار شده بود، مسابقه داستانک‌نویسی اجرا شد که 200 اثر برای شرکت در مسابقه فرستاده شد. بعد از بررسی‌های صورت گرفته 10 اثر از آثار نوجوانان شرکت کننده انتخاب شد که در این همایش مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه درباره اولین مرحله همایش «آیین سپاس» که در آذرماه سال جاری برگزار شده بود، گفت: در مرحله قبل از مجموع 50 اثر که در حوزه‌های تالیف، تصویرگری و هنرهای تجسمی به دست ما رسیده بود، 10 نفر انتخاب شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

امیری یادآوری کرد: در این مراسم احمدرضا آذربایجانی، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان و استاد خلاقیت‌های ذهنی و هنری سازمان صدا و سیما و حسین علیزاده‌کوزه‌کنان، مولف کتاب‌های روانشناسی و تربیتی، درباره تربیت فرزندان نخبه سخنرانی کردند.

مسوول برگزاری همایش «آیین سپاس» گفت: انجام مرحله سوم این همایش نیز جزء راهبردهای اصلی سازمان است که در سال آینده اجرا می‌شود.

محمدحسن مصطفوی تاکنون 54 اختراع در اداره مالکیت‌های صنعتی کشور و 5 مورد اختراع در سایر مراجع ملی و بین‌المللی ثبت کرده و موفق به کسب مقام نخست جهانی و جایزه ویژه کره جنوبی سال 2012 و کسب مقام دوم جهانی و مدال نقره المپیاد نورنبرگ آلمان در سال 2010 شده است.

احمدرضا آذربایجانی نیز بیش از 25 عنوان کتاب در حوزه‌ آموزش هنر و خلاقیت کودکان و نوجوانان تالیف و تعداد زیادی کارگاه آموزشی در حوزه تخصصی خود برگزار کرده است.

همچنین حسین علیزاده‌کوزه‌کنان، کتاب‌هایی مانند «توشه‌های تربیتی برای خوب زیستن و خوب تربیت کردن»، «از خانواده تا بهشت» و «شما و فرزندانتان» را در کارنامه خود دارد.

«دومین همایش تجلیل از نخبگان محله» سه‌شنبه، 20 اسفند 92، در یافت‌آباد، شهرک ولیعصر، خیابان حیدری جنوبی، خیابان شهید ساسان پزاند، بوستان لواسانی، سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار می‌شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها