دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
جایزه لوخس مارس 2014 به نویسنده آمریکایی رسید

جایزه ادبی لوخس مارس 2014 برای کتاب «سرانجام ما برای جهان فرقی نمی کنیم» به دیوید لویتان نویسنده آمریکایی رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این رمان که به وسیله مارتینا تیشی به آلمانی برگردان شده 27 مارس (7 فروردین) در آلمان منتشر می شود.

داستان این کتاب در مورد شخصیتی به نام «آ» است. او راوی اول شخص این داستان است که نه نام درست و حسابی دارد و نه خانواده ای. او هر صبح در جسم انسانی از خواب بیدار می شود و آنجا چون میهمانی است که اغلب جلب توجه می کند. با این وجود «آ» یک موجود مستقل است که داستان منحصر به فرد خودش را دارد. همه چیز به خوبی پیش می رود تا این که سر و کله دختری به نام ریانون پیدا می شود و «آ» عاشق او می شود.

هیات داوران در توضیح انتخاب خود اعلام کرد: کتاب لویتان در سطوح مختلفی عمل می کند و این درست همان چیزی است که این کتاب را متمایز می کند. این کتاب داستانی درباره کشف عشق و تاثیر آن در میان نوجوانان است؛ یک تجربه علمی – تخیلی و در عین حال یک بازی فکری فلسفی در مورد این مساله که ما واقعا‍ً چه کسانی هستیم. لویتان با قهرمان شبح گونه خود استعاره ای تمام عیار را برای همان چیزی خلق کرده که نوجوانان از آن فراری هستند: یعنی این احساس که در جسم خودشان احساس بیگانه بودن بکنند.

جایزه لوخس برای ادبیات کودکان و نوجوانان هر ماه از سوی نشریه سایت و رادیو برمن اهدا می شود. در پایان سال از میان 12 اثر برگزیده یک اثر به عنوان برنده جایزه سالیانه لوخس معرفی می شود.اعضای هیات داوران این جایزه به ریاست کاترین هورنلاین سردبیر سایت را کارستن بیندر، ماریا لینسمان، بریگیته یاکوبایت و هارتومت ال کوردی تشکیل می دهند. /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها