دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵
سعیده موسوی‌زاده: با آموزش در شعر مخالفم

سعیده موسوی‌زاده، شاعر کودک و نوجوان هدفش را درباره سرودن شعر، مسرت بخشی و ایجاد لذت در کودکان عنوان کرد و گفت: با آموزش در شعر مخالفم و همواره سعی کرده‌ام با موسیقی و ادبیات ساده و روان، در عین لذت بخشی، پیام‌ها را به کودکان انتقال دهم.

سعیده موسوی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) از انتشار دو کتاب شعر خردسال با عنوان‌های «شکم گُنده» و توسط انتشارات سوره مهر خبر داد و افزود: «ویزویزی مربایی» شامل پنج منظومه خردسال با عنوان‌های «مورچه کوهنورد»، «کوچه مورچه‌ها»، «بادبادکی که گم شده بود»، «56 تا کلاغ» و «ویزویزی مربایی» است که بزودی توسط سوره مهر منتشر خواهد شد.

این شاعر کودک و نوجوان تصریح کرد: «شکم گنده» نیز شامل 18 شعر خردسال است و مواردی چون پرداختن به مشاغل، دنیای حیوانات و شخصیت‌بخشی به عروسک‌ها را در بر می‌گیرد.

موسوی‌زاده افزود: برخی از عنوان‌های «شکم گنده» عبارتند از: «کفش‌های تق‌تقی»، «درخت دو بخشه»، «خونه غولا»، «لنگه به لنگه» و «شکم گنده».

وی ادامه داد: همچنین سه کتاب کودک با عنوان‌های «هی برف برف، هی برف»، «این کیسه خواب کوچک من» و «کتاب خوردنی» نیز برای گروه سنی «ب» و «ج» آماده کرده‌ام که به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

موسوی‌زاده تصریح کرد: کتاب «هی برف برف، هی برف» شامل 10 شعر کلاسیک و چهارپاره مانند «اسب خیالی»، «برف»، «چشم عسلی» و «عینک من» برای کودکان است که هر کدام از اشعار دارای مضمون جداگانه‌ای هستند.

وی افزود: کتاب «این کیسه خواب کوچک من» نیز شامل 10 شعر مانند «کیسه خواب»، «یک تکه یخ» و «دو قورت آب» است که به زبانی ساده و راوان برای کودکان سروده شده است.

موسوی‌زاده ادامه داد: «کتاب خوردنی» هم از جمله کتاب‌هایی است که در قالب 10 شعر، نکات آموزنده و اخلاقی را برای کودکان بیان می‌کند و شامل عنوان‌هایی مانند: «چسب زخم»، «هواپیمای بدقول»، «نصف خوشحالی» و «کتاب خوردنی» است.

این شاعر کودک و نوجوان هدفش را درباره سرودن شعرهای این کتاب‌ها مسرت بخشی و ایجاد لذت در کودکان عنوان کرد و گفت: با آموزش در شعر مخالفم و همواره سعی کرده‌ام با موسیقی و ادبیات ساده و روان، در عین لذت بخشی به کودکان، پیام‌ها را به آن‌ها منتقل کنم.

سعیده موسوی‌زاده، شاعر کودک و نوجوان در سال 1344 در مشهد متولد شد. وی دارای لیسانس فلسفه است و 11 عنوان اثر در کارنامه‌اش وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: «شعر باران» و مجموعه 6 جلدی «قصه‌های شاهنامه»/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها