یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
فرمایشات رهبری چراغ راه ماست

حسن اديب‌زاده در آخرين نشست «صبح ناشر» در سال 92 گفت: کلمه به کلمه فرمایشات رهبری چراغ راه ماست و حال وقت آن رسیده که ما از این چراغ دانايي استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،آخرین نشست «صبح ناشر» در سال 92 به همت نشر شيرازه و با حضور حسن ادیب‌زاده، مدیر موسسه ایمان جهادی برگزار شد.

ادیب‌زاده با اشاره به شروع فعالیت‌های این موسسه گفت: موسسه کار خود را در تهران آغاز کرد اما به دلیل مسایل مالی به قم تغییر مکان داد و حال ادامه فعالیت‌های خود را در قم پیگیری می‌کنم، در سال 83 با برگزاری اردوهای جهادی برای دانشجویان کار را آغاز کردیم اما رفته‌رفته و با پیشنهاد حاج عبدالله والی این اردوها را به شکل تشکیلات سازمانی درآوردیم.

وي ادامه داد: نخستين اثر موسسه را نیز به فعالیت‌های حاج عبدالله والی پرداختیم، شاید عده‌ای بگویند که ما مردمی مرده‌پرست هستیم اما باید این نکته را یادآور شوم که مرحوم والی تا زمانی که زنده بودند اجازه مصاحبه، خبر و نوشتن زندگینامه خود را به هیچ‌کس نمی‌دادند.

مدیر موسسه ایمان جهادی در توضيح مراحل چاپ نخستين اثر اين موسسه اظهار كرد: سال 85 تحقیق درباره زندگی مرحوم والی را آغاز کردیم و با اتمام پروژه، کتاب «تا خمینی‌شهر» به چاپ نخست خود رسید، بعدها نيز تحقيق براي جلد دوم آغاز شد اما جلد دوم به قدری زیاد بود که سرعت را از ما گرفت و تا به امروز موفق به چاپ آن نشده‌ایم. با انتشار اين كتاب و براي قدرداني از زحمت مرحوم والي در داخل بشاگرد این کتاب پخش شد که با استقبال خوب مردم مواجه شد.

اديب‌زاده درباره شروع فعاليت‌هاي موسسه در حوزه بيانات مقام معظم رهبري گفت: در ادامه کار موسسه به این نتیجه رسیدیم که صحبت‌های مقام معظم رهبری جای بررسی و تحقیق دارد چراكه صحبت‌ها نشان می‌داد که ایشان تنها یک رهبر نیستند و صحبت‌هایشان اسرار زيادي برای گفتن دارد، با همفکری دوستان تصمیم گرفتیم که به بررسی و مطالعه دقیق صحبت‌ها بپردازیم، در بررسي صحبت‌های متوجه شدیم که ایشان را بدون شک باید متفکر انقلاب نامید چراكه کلمه به کلمه فرمایشات رهبری چراغ راه ماست و حال وقت آن رسیده که ما از این چراغ دانايي استفاده کنیم.

وي ادامه داد: در حال حاضر همه به مشکلات فرهنگی اشاره و راه‌حل آن را ریشه‌یابی می‌كنند، ما در این حوزه نیز وارد شدیم و به این نتیجه رسیدیم که تفکر رهبری و عمل به آن کلید حل این مشکلات است.

مدیر موسسه ایمان جهادی با رد كردن تداخل كاري اين موسسه با دفتر نشر و حفظ آثار مقام معظم رهبري اظهار كرد: دفتر نشر و آثار مقام معظم رهبری تا به امروز بسیار خوب و دقیق عمل کرده اما باید قبول کنیم که کاري كه آنها انجام مي‌دهند کاری تعریفی و سازمانی است و نیاز به آن است که یک سازمان از دل مردم بیاید و به مفهوم صحبت‌های رهبری بپردازد، خوشبختانه تعامل بسیار خوبی با دفتر نشر و آثار مقام معظم رهبری داریم و کارهایمان با هماهنگی آنها منتشر می‌شود.

اديب‌زاده با اشاره به استقلال موسسه ایمان جهادی گفت: یکی از بزرگ‌ترین شعارهای موسسه رسیدن به استقلال مالی ‌است و به همین دلیل به هیچ نهاد و سازمانی وابسته نیستیم و هزینه‌هایمان از طریق نشر کتاب و کمک‌های خیرین فرهنگی تامین می‌شود.

وي ادامه داد: عده‌ای به ارزان‌بودن کتاب‌های ما خرده می‌گیرند و دلیلش را از ما جویا می‌شوند، دلیل این ارزانی این است که ما کتاب را با هدف تامین هزینه‌های چاپ کتاب بعدی منتشر می‌کنیم و نه سود شرکتی. کتاب نباید آنقدر گران شود که مخاطب خود را از دست بدهد.

مدیر موسسه ایمان جهادی درباره فروش شركتي كتاب‌هايش اظهار كرد: البته در کنار فروش مردمی فروش سازمانی نیز داریم، برای مثال در مراسم‌های مختلف مانند 9دی و 22 بهمن فروش‌های سازمانی انجام می‌دهیم اما در کل باید گفت که بی‌میل به فروش سازمانی نیستیم اما هیچ‌وقت پیگیر آن نبودیم.

وي ادامه داد: عده‌ای زیادی معتقد هستند که مردم کتاب نمی‌خوانند ما مخالف آن هستیم و اعتقاد داریم که مردم کتاب خوب نمی‌بینند که بخواهند بخوانند. بیانات رهبری اگر درست و صحیح بیان شود مخاطبان فراوانی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان دارد.

اديب‌زاده درباره شمارگان كتاب اين موسسه گفت: کتاب «انسان 250 ساله» خوشبختانه شمارگان صدهزار را رد کرد و کتاب «دغدغه‌های فرهنگی» با عبور از چاپ 23 به شمارگان 75هزار رسید.

وي ادامه داد: كتاب «طرح کلی اندیشه‌های اسلامی در قرآن» که به بیانات پیش از انقلاب رهبری در ماه رمضان می‌پردازد چاپ سوم خود را طی می‌کند و به تیراژ 9هزار رسیده است، باید این نکته را یادآور شوم که این کتاب در حالی شمارگان 9هزار را رد كرده که نخستین چاپ آن متعلق به اوایل سال 92 است.

مدیر موسسه ایمان جهادی درباره ترجمه آثار خود اظهار كرد: برنامه‌هايي براي اين حوزه داريم اما تا به امروز به صورت جدي وارد نشده‌ايم، تنها کتاب «انسان 250 ساله» توسط جمعیت معارف لبنان به زبان عربی ترجمه شد و حال خبر داریم که در کشورهای عراق، لبنان و سوریه در دست مخاطبان قرار دارد.

اديب‌زاده در بخش پاياني صحبت‌هايش با اشاره به كتاب‌هاي در دست چاپ اين انتشارات گفت: کتاب «از هراره تا تهران» که به بیان سخنرانی مقام معظم رهبری در تهران و هراره اشاره دارد در حال آماده‌سازي برای نمایشگاه 93 است تا در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها