یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
هنوز داوری نهایی آثار به پایان نرسیده است

دبیر علمی بیست و هفتمین دوره جایزه کتاب فصل درباره این جایزه گفت: هنوز داوری نهایی آثار به پایان نرسیده است اما طبق پیش‌بینی‌ها آیین اختتامیه این جایزه در دهه سوم اسفندماه سال جاری اجرا خواهد شد.

نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: داوری این دوره از جایزه کتاب فصل مانند دوره‌های گذشته صورت گرفته است. در این داوری برخی کم وقت گذاشتند و برخی دیگر مجبور شدند خود را بیشتر درگیر داوری کنند.

وی درباره معیارها و فرم‌های داوری آثار بیست و هفتمین دوره کتاب فصل عنوان کرد: هنوز فرم‌ها و معیارهای داوری آثار را تغییر نداده‌ایم. البته طی فراخوانی از اهالی قلم و فن خواسته‌ایم که نظرهای خود را ارایه دهند تا آنها را در معیارهای قضاوت آثار دوره‌های بعدی اعمال کنیم.

دبیر علمی جایزه کتاب فصل با اشاره به سه هزار 986 عنوان کتاب ارسالی به دبیرخانه بیست و هفتمین دوره جایزه کتاب فصل،‌ گفت: از مجموع این آثار ارسال 198 عنوان کتاب به مرحله دوم داوری راه یافتند. اکنون این آثار در مرحله نهایی داوری قرار دارند.

وی یادآور شد: در بیست و هفتمین دوره کتاب فصل 410 عنوان کتاب به رشته کودک و نوجوان، 698 اثر به رشته ادبیات، 605 اثر به موضوع دین، 105 عنوان کتاب به رشته زبان، 188 عنوان کتاب به رشته هنر، 53 عنوان اثر به رشته کلیات، ‌174 عنوان کتاب به رشته فلسفه و روان‌شناسی، 649 عنوان کتاب به رشته علوم اجتماعی، 641 اثر به رشته علوم کاربردی، 373 عنوان اثر به رشته تاریخ و جغرافیا و 90 عنوان کتاب به علوم اختصاص یافتند.

آیین اختتامیه و معرفی آثار برگزیده بیست و هفتمین دوره کتاب فصل در دهه سوم اسفندماه اجرا خواهد شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها