یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
برنده رای‌گیری آنلاین جایزه نمایشگاه لایپزیک معرفی شد

علاقه‌مندان به ادبیات امسال هم با شرکت در رای‌گیری اینترنتی از میان پنج رمان نامزد شده برای نمایشگاه کتاب لایپزیک 2014 اثر مورد علاقه خود را برگزیدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، در این رای‌گیری که 1158 نفر در آن شرکت داشتند، نخستین رمان فابیان هیشمان با عنوان «سرانجام طلا را پرتاب می‌کنیم» موفق شد با اختصاص 43،32 درصد از مجموع آرا در رتبه نخست جای بگیرد. این رمان ماجرای معلمی به نام مکس را روایت می‌کند که ناگهان زندگی‌اش به طور کامل زیرو رو می‌شود. رمان «قبل از جشن» به قلم ساشا اشتانیسیک هم با کسب 25،84 درصد آرا در مکان دوم ایستاد.

به گفته مسئولان هدف از رای‌گیری آنلاین پیدا کردن آثار مورد علاقه مخاطبان است. نتیجه رای‌گیری مستقل از نظر داوران جایزه انجام می‌شود و تاثیری بر حکم داوران که 13 مارس (22 اسفند) و در نمایشگاه کتاب لایپزیک اعلام می‌شود، ندارد. پنج رمان نامزد این جایزه در مراسمی که به مناسبت 10 سالگی جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک برپا می‌شود، به بازدید کنندگان از این نمایشگاه معرفی خواهند شد.

امسال 410 عنوان اثر از 130 انتشاراتی در رقابت بر سر جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک شرکت کردند که یک هیات داوران هفت نفره به سرپرستی هوبرت وینکلس روزنامه‌نگار و منتقد ادبی در سه بخش و در هر بخش پنج اثر را به عنوان نامزدهای این جایزه برگزیدند.

از میان برنامه های گوناگونی که برای نمایشگاه کتاب لایپزیک 2014 در نظر گرفته شده اند می توان به مراسم دهمین سال اهدای جایزه این نمایشگاه اشاره کرد که دوازدهم مارس (21 اسفند) برگزار می‌شود. حضور در این برنامه رایگان است و از همه علاقه‌مندان دعوت به عمل آمده تا برای مشاهده برنامه کتابخوانی و گفتگوی نامزدهای بهترین رمان جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک در این برنامه شرکت کنند.

جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک از سال 2005 برای تجلیل از تازه ترین کتاب‌های برجسته آلمانی زبان و یا آثار ترجمه شده به زبان آلمانی اهدا می‌شود و در مجموع 45 هزار یورو ارزش دارد.این جایزه با پشتیبانی ایالت زاخسن و شهر لایپزیک اهدا می شود و کنفرانس بین المللی برلین، نشریات بوخ ژورنال و سیسرو و رادیو فرهنگ آلمان نیز این جایزه را پوشش می دهند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها