پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
معرفی فینالیست های جایزه قلم فاکنر

بنیاد قلم فاکنر پنج فینالیست این رقابت در سال 2014 را معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت جایزه، این پنج نامزد، با خلق آثار داستانی خود از سوی یکی از معتبرترین جوایز ادبی آمریکا منتخب شده اند.

دانیل آلارکون برای «در شب ما در دایره ها راه می رویم»، پرسیوال اورت برای «پرسیوال اورت از زاویه دید ویرجیل راسل»، کارن جوی فولر برای «همه مان به سختی در کنار خودمان هستیم»، جوآن سیلبر برای «احمق ها» و والری تروبلود برای «میهمانی جستجو: داستان هایی از نجات» پنج نامزد این رقابت هستند.

از میان این فهرست نام نفر برنده دوم آوریل 2014 اعلام خواهد شد و سی و چهارمین شام مراسم معرفی برنده جایزه قلم فاکنر دهم ماه مه در کتابخانه شکسپیر واشنگتن برگزار می شود. بلیت های شرکت در این برنامه که حضور در آن برای عموم آزاد است، از همین حالا در سایت این جایزه به مبلغ 100 دلار قابل خریداری است.

گروه داوری امسال متشکل است از: مدیسون اسمارت بل نویسنده چندین رمان و مجموعه داستان کوتاه و نامزد بخش نهایی جایزه کتاب ملی آمریکا و برنده جایزه آنیسفیلد وولف سال 1996، مانئول مونوس نویسنده رمان «آنچه ما در تاریکی می بینیم » و دو مجموعه داستان کوتاه و فینالیست جایزه بین المللی فرانک اوکانر و برنده جایزه قلم او هنری، اشی اوبیاس نویسنده پنج اثر داستانی و مترجم آثار مختلف به زبان اسپانیایی.

جایزه قلم فاکنر هر سال به بهترین اثر داستانی آمریکا اهدا می شود. بنیاد جایزه هر سال سه نویسنده را به عنوان اعضای گروه داوری انتخاب می کند و از آنها می خواهد تا هر یک پنج کتاب داستانی را از میان تقریبا 350 عنوان کتابی که هر سال در آمریکا منتشر می شوند، انتخاب کند. در مرحله بعد گروه داوری از میان این 15 کتاب فهرست نهایی را که شامل نام پنج اثر است، معرفی می کنند.

بنجامین آلیر سانز برای «همه چیز در کلوب کنتاکی شروع و تمام شد» در سال 2013، جولی اوتسوکا برای «بودا در شیروانی» در سال 2012، دبورا آیزنبرگ برای «مجموعه داستان های دبورا آیزنبرگ» در سال 2011 و شرمن آلکسی برای «رقص جنگ» در سال 2010 از برندگان این جایزه در سال های اخیر هستند.

این جایزه به یاد ویلیام فاکنر نویسنده آمریکایی برنده جایزه ادبی نوبل و خالق آثاری چون «خشم و هیاهو» و «گور به گور» اهدا می شود. او سال 1962 درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها