پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
برپایی همایش تجلیل از گروه‌های آموزشی کتابداری

رییس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران گفت: همایش تجلیل از گروه‌های آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی روز شنبه ( 17 اسفند ماه) ازساعت 9 تا 12 در سالن 200 نفره کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

سعید رضایی شریف آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: بعد از ارزیابی گروه‌های آموزش کتابداری دانشگاه‌های کشور که به سفارش کمیته برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است، همایش تجلیل از برترین‌های این گروه‌های آموزشی در کتابخانه ملی برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: مشارکت خوبی تاکنون از سوی گروه‌های کتابداری دانشگاه‌ها برای ارزیابی و شناسایی گروه‌های برتر این حوزه انجام شده و گروه‌های زیادی از کتابداران این فرم‌ها را پر کردند و شنبه (17 اسفند ماه) همایشی، با عنوان ارزیابی و تجلیل از گروه‌های آموزشی علم اطلاعات و دانش شناسی در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

حضور چهره‌های شاخص فرهنگی در راس کتابخانه ملی مغتنم است
رییس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران درباره ایجاد تغییرات در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار کرد: کتابخانه ملی جایگاهی ارزنده در فرهنگ کشور و همچنین در سطح بین‌المللی دارد و باید یک فرد متخصص در راس این سازمان قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: حضور افراد شاخص فرهنگی هم درسازمان اسناد و کتابخانه ملی مغتنم است اما توصیه‌ و درخواست حرفه‌ایم این است که با توجه به این‌که این سازمان از کتابخانه ملی و آرشیو ملی تشکیل شده است؛ از صاحبنظران حرفه‌ای در حوزه کتابداری و آرشیو برای انتخاب مدیران ارشد کتابخانه ملی استفاده شود.

ابراز رضایت انجمن کتابداری از تعامل دبیر کل نهاد با انجمن کتابداری
شریف آبادی درباره وضعیت و ارزیابی خود از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: خوشبختانه  نشست صمیمانه اعضای هیات مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با مهندس ملک احمدی،  دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور  که  ششم اسفند ماه برگزار شد؛ دستاورد‌های خوبی داشت.

وی اظهار کرد: دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درخواست‌ کرد جلسات بیشتری با انجمن کتابداری داشته باشد و این نکته را باید تاکید کرد که ملک احمدی در گذشته هم ارتباط خوبی با صاحبنظران حوزه کتابداری داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها