پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
صالحی‌آرام: انتشار «زوال کلنل» بهترین اتفاق ادبی امسال است

محمد صالحی‌آرام، شاعر و طنزپرداز گفت اگر رمان «زوال کلنل» محمود دولت‌آبادی تا پایان امسال منتشر شود، از بهترین اتفاق‌های ادبی سال 92 به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، صالحی‌آرام گفت: خبرهای تازه‌ای شنیده‌ام مبنی بر این‌که رمان «زوال کلنل» مجوز دریافت خواهد کرد. اگر هم این اتفاق نیفتد منتظریم تا خبرش را بشنویم.

این شاعر افزود: اگر رمان جدید دولت‌آبادی مجوز دریافت نکند، قطعا به طور زیراکس و پنهانی با شمارگان بالا چاپ می‌شود و چه بهتر که این کتاب به طور قانونی به چاپ برسد. به نظر می‌رسد برخورد با رمان این نویسنده پیشکسوت بیشتر سلیقه‌ای است.

شاعر مجموعه شعر «همچو شرر خندیدن» اضافه کرد: اتفاق دیگری که امسال برای من افتاد و مرا خشنود کرد این بود که حمیده پری‌دل کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی بخش قابل توجهی از پایان نامه‌اش را به بررسی دو کتاب من یعنی «شکل دگر خندیدن» و «همچو شرر خندین» اختصاص داد.

صالحی‌آرام توضیح داد: این پایان‌نامه حدود 60 صفحه است. پری‌دل را من تا به حال ندیده‌ام اما او در پایان‌نامه‌اش شعرهای مرا تحلیل ادبی، اجتماعی کرده که برایم جالب بود. پایان‌نامه او امسال از سوی استادانش با نمره 20 تصویب شد.

محمدصالحی‌آرام متولد همدان، از چهره‌های پیشکسوت شعر طنز ایران است. از میان کتاب‌های او می‌توان به «همچو شرر خندیدن» و «شکل دگر خندیدن» اشاره کرد. وی علاوه بر این‌ها سال‌ها در عرصه‌های مختلف مطبوعاتی روزنامه‌نگاری کرده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها