شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
سیر نزولی کتاب‌های علوم اجتماعی در هفته آخر بهمن‌ماه

167 عنوان کتاب در حوزه علوم اجتماعی و علوم سیاسی دربازه زمانی 26 تا 30 بهمن‌ماه در بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب ثبت شد که این تعداد نسبت به هفته پیش (328 اثر) سیر نزولی داشته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یک‌هزار و 823 عنوان کتاب از شنبه تا چهارشنبه (26 تا 30 بهمن‌ماه) در بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب ثبت شده است که از این میان 167 عنوان به کتاب‌های علوم اجتماعی و علوم سیاسی اختصاص دارد. 

در میان کتاب‌های علوم اجتماعی و سیاسی، 148 عنوان کتاب تالیفی، 19 اثر ترجمه، 112 اثر چاپ اولی و 55 اثر نیز بازچاپی هستند. همچنین، 139 اثر به نویسندگان تهرانی و 28 اثر به نویسندگان شهرستانی تعلق دارد. متوسط شمارگان این تعداد اثر، دوهزار و 278 نسخه و میانگین صفحات آن‌ها 227 صفحه شمارش شده است. 

همچنین ناشران این هفته 462 تعداد شمارش شده است. در لیست پدیدآورندگان 319 زن مولف و 990 مرد نویسنده و تعداد 76 زن و 178 مرد مترجم هستند. پنج عنوان کتاب بدون قیمت به‌چاپ رسیده‌اند و 20 اثر نیز به‌صورت چاپ افست در بازار کتاب عرضه شده‌اند. 

«اجمالي از تحقيق ا.ح.آريان‌پور درباره جامعه‌شناسي هنر» تالیف اميرحسين آريان‌پور، «ازدواج» نوشته رحیم خاکی، «برنامه‌ريزي امور خانواده» به قلم ابوالفضل زارع،‌ «تاملی درباره ایران» تالیف جواد طباطبایی، «تحليل جرم‌شناختي ضمانت اجراهاي كيفري جرائم عليه خانواده» نوشته رحیمه علی‌آبادی و «تغذيه زنان در دوران مختلف زندگي» به قلم گلناز رجاییه‌ برخی از کتاب‌هایی است که برای نخستین‌بار به بازار کتاب ارایه شده‌اند.

همچنین کتاب‌های «جامعه‌شناسي مشاركت سياسي» نوشته رحمت‌الله معمار، «جرائم عليه اداره‌ي عمومي و دادگستري» تالیف عباس زراعت، «خرافات، سحر و جادوگري» نوشته مهسان حسین‌مردی و دیگران، «رفتارشناسی دیگر مردمان» نوشته کیومرث فلاحی، «ساز و كارهاي هرج و مرج: يكجانبه‌گرايي، تكثير تسلحات و تروريسم» تالیف پير كونزا و ترجمه مجتبی نجفی و «رويكرد ايران و عربستان در قبال فلسطين» از ریحانه قادری برخی دیگر از آثاری هستند که برای نخستین‌بار منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

چاپ سوم کتاب «آشپزی ممتاز» نوشته مرضیه متقی‌زاده، چاپ دوم «تبارهاي دولت استبدادي» به نویسندگی پري آندرسون با ترجمه حسن مرتضوي،‌ چاپ دوم «خودآموز سخنراني» تالیف «آماندا ويكرز» و «استيو باويستر» و ترجمه ابوذر كرمي، «روش تحقيق در علوم سياسي و روابط بين‌الملل» نوشته محمود سریع‌القلم و چاپ دوم «قانون آيين دادرسي مدني در نظم حقوقي كنوني» تالیف علی مهاجری نیز برخی از آثار بازچاپی این بازه زمانی به شمار می‌آیند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها