جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹
بخش خصوصی فعال در حوزه رسانه‌های دیجیتال حمایت می‌شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، موقعیت ایران در حوزه رسانه‌های دیجیتال را در مقایسه با کشور‌های منطقه استثنایی اعلام کرد و برای ارتقاء این جایگاه حمایت از بخش خصوصی را اصل دانست.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آیین افتتاحیه نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در پاسخ به این پرسش که چطور می‌توان جایگاه و موقعیت ممتاز ایران در حوزه رسانه‌‍‌های دیجیتال را حفظ کرد به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: ما نباید به این جایگاه قناعت کنیم، باید با حمایت بخش خصوصی و در عین حال هدایت تولید محتوا این موقعیت را ارتقا دهیم. 

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره موقعیت کتاب در مقابل رسانه‌های دیجیتال اظهار کرد: این امکان وجود دارد این فناوری جایگاه کتاب را تضعیف کند اما هیچگاه جای کتاب را نخواهد گرفت. 

جنتی، همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت استثنایی ایران در حوزه رسانه‌های دیجیتال در مقایسه با کشور‌های منطقه افزود: رسانه‌های دیجیتال در کنار سایر ابزارهای هنر اعم از تئاتر، سینما و موسیقی یکی از راه‌های موثر در انتقال ارزش‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است. این در حالی است که پیش از این برخی به دلیل ترس از قالب شدن فرهنگ ایرانی، حتی اجازه انتشار کتاب‌های نویسندگان ما را در کشور‌های منطقه نمی‌دادند، ما امروز می‌توانیم با کمک ابزار‌هایی که دراختیار داریم تا دورترین نقاط دنیا حضور پیدا کنیم./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها