شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
انتشار «سرو نقره‌ای 92» با آثاری از صاحبنامان عرصه تجسمی

«سرو نقره‌ای 92» شامل آثار سومین دوسالانه منتخب آثار اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران منتشر شد. این کتاب دربرگیرنده آثار تعدادی از صاحبنامان عرصه تجسمی مانند ابراهیم حقیقی، قباد شیوا، بهرام کلهرنیا، فرزاد ادیبی و کامبیز درم‌بخش است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سومین دوسالانه منتخب آثار اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران با دبیری مهدی سعیدی، ابتدای آبان گذشته (1392) با نام «سرو نقره‌ای» برگزار شد. کتاب «سرو نقره‌ای 92» شامل آثار برگزیده و پذیرفته شده در این نمایشگاه است. 

آثار درج شده در این کتاب به ترتیب در هشت بخشِ؛ «هویت بصری»، «نشانه و نشانه نوشته»، «پوستر»، «تبلیغات»، «جلد کتاب و نشریه»، «صفحه آرایی»، «بسته بندی» و «رسانه‌های نو» دسته‌بندی و منتشر شده‌اند. 

نام تعدادی از هنرمندانی که آثارشان در بخش هویت بصری، درج شده به این شرح است؛ مصطفی اسداللهی، اونیش امین‌الهی، حسن کریم‌زاده، کوروش پارسانژاد و مهران زمانی. 

همچنین بهرام کلهرنیا، قباد شیوا، فرزاد ادیبی، ابراهیم حقیقی، مجید کاشانی و علیرضا الهی، نیز نام تعدادی از شاخص‌ترین هنرمندانی است که آثارشان در بخش «نشانه و نشانه‌نوشته» این کتاب به چاپ رسیده است. 

بخش پوستر این کتاب نیز شامل آثاری از آرش تنهایی، فرشید پارسی‌کیا، کامبیز درم‌بخش، نورالدین زرین‌کلک، پدرام حربی، دامون خانجانزاده و تعدادی دیگر است. در بخش تبلیغات نیز آثار و طراحی‌هایی از؛ نیلوفر ابریشم‌کار، کورش جدی، محسن عزیزی، آریا کسایی، امیرحسین بلوریان و حامد خرسند، درج شده است. 

در بخش «جلد کتاب و نشریه» این کتاب نیز آثاری از ساعد مشکی، فرزاد ادیبی، آرش تنهایی، کوروش پارسانژاد، بهارک حقوقی، مجید کاشانی، مهران زمانی، ابراهیم کاشانی و چند هنرمند دیگر گنجانده شده است. 

همچنین فرشید پارسی‌کیا، اسدالله چهره‌پرداز، مهشید مهاجر، علیرضا نبئی، پیمان پورحسین، افسانه آسایش و فرزاد ادیبی، نام شاخص‌ترین هنرمندانی است که آثارشان در بخش «صفحه آرایی» این کتاب آمده است.

بخش «بسته‌بندی» این کتاب نیز شامل آثاری از؛ قدرت الله انوری، مهشید آسوده‌خواه، آراد فرهادی، حامد هادئی، بیژن جناب، علی علیزاده، نیما پیراسته، سعیدرضا فرهمند، لیلی قاسمی و چند هنرمند دیگر است و در نهایت بخش «رسانه‌های نو» این کتاب نیز آثاری از مرتضی آکوچکیان، ایمان راد، علی اصغر حسینی، مجید ارونقی، رشید رهنما، علیرضا ستاری، رضا علوی و سعید فروتن را در بردارد.

دو پیشگفتار این کتاب به ترتیب به قلم علی رشیدی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و مهدی سعیدی، دبیر نمایشگاه، است. پیش از درج آثار منتخب در کتاب، بیوگرافی مختصری از دبیر نمایشگاه، اعضای هیات انتخاب و اعضای هیات داوران نمایشگاه «سرو نقره‌ای 92» منتشر شده است. 

فرزاد ادیبی، اونیش امین‌الهی، پریسا تشکری، علی رشیدی، مهدی سعیدی، کورش قاضی مراد، مریم کهوند و ساعد مشکی، اعضای شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه «سوره نقره‌ای 92» بودند. 

انتخاب آثار این نمایشگاه نیز بر عهده گروهی از هنرمندان پرکار و شناخته شده حوزه گرافیک چون؛ شهرزاد اسفرجانی، بهراد جوانبخت، اسدالله چهره پرداز، پدرام حربی، علی خورشیدپور، مریم عنایتی و مجید کاشانی بود. 

و در نهایت داوری این نمایشگاه را نیز هنرمندانی چون؛ مصطفی اسداللهی، کوروش پارسانژاد، بیژن جناب، فرشید مثقالی و مرتضی محلاتی بر عهده داشتند. 

«سرو نقره‌ای 92؛ منتخب آثار سومین دوسالانه اعضای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران» با شمارگان دو هزار نسخه، 604 صفحه و بهای 55 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب آبان روانه کتابفروشی‌ها شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها