دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
تفکرات پساکینزی‌ها خواندنی شد

«مقدمه‌ای برتفکرات اقتصادی پساکینزی» علاوه بر شناسایی ریشه تفکرات اقتصادی کینزی به وجه تمایز دیگر نظریه ‌های اقتصادی می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «مقدمه‌ای برتفکرات اقتصادی پساکینزی» عنوان اثری از ملارک لاوویی است که توسط مهرداد ملایی ترجمه و از سوی انتشارات دنیای اقتصاد در 6 فصل تدوین و به بازار نشر عرضه شده است.

سه فصل نخست کتاب با عنوان‌های «هترودوکس پساکینزی»، «هترودوکس در اقتصاد خرد»، «چرخه پولی در اقتصاد کلان» به مباحثی مانند نظریه جایگزین جدید، چه کسانی پساکینزی هستند؟ نظریه انتخاب مصرف کننده و اجتماع جدید و نظریه پساکینزی اشاره دارد.

نویسنده در نخستین فصل کتاب در معرفی پساکینزی‌ها، آورده است تفکر اقتصادی پسا‌کینزی‌ تنها یکی از چندین مکتب اقتصادی هترودوکس‌، است. بیشتر متفکرانی که با صفت هترودوکس‌ از آن‌ها یاد می‌‌شود رویکردی در تقابل آشکار با تفکرات اقتصادی نئوکلاسیک دارند و از آن جمله می‌توان به مارکسیست‌ها اشاره کرد.

«دوره کوتاه تقاضای موثر و بازار کار»، دوره بلند مدل‌های رشد قدیم و جدید» و «نتیجه‌گیری کلی»عنوان‌های سه فصل بعدی کتاب هستند. 

مولف، در فصل چهارم کتاب در بررسی نقش تقاضای موثر و تاثیر آن بر بازار معتقد است این ادعا که اقتصاد‌ها به واسطه تقاضا هدایت می‌شوند بحثی مهم در تفکرات پساکینزی است. در واقع عامل تقاضای موثر عاملی کلیدی در نظریه اشتغال است.

نخستین چاپ کتاب «مقدمه‌ای برتفکرات اقتصادی پساکینزی» با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه، در 199 صفحه، به بهای 11 هزار تومان به همت انتشارات دنیای اقتصاد به بازار نشر عرضه شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها