دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر فجر بستری شد

آرش دادگر، برگزیده جایزه بهترین کارگردانی مسابقه تئاتر بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر در بیمارستان تهران پارس بستری شد.

محراب رستمی، دستیار دادگر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: آرش دادگر پیشتر در حین تمرین‌های گروه برای اجرای نمایش «هملت» در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر، به دلیل فشار کاری سکته قلبی کرد و در بیمارستان لقمان بستری شد، اما برای عقب نماندن کارها به اصرار خود از بیمارستان مرخص شد. 

وی افزود: پس از پایان جشنواره و برنده شدن نمایش «هملت» به اصرار خانواده و گروه، دادگر برای چکاپ به بیمارستان تهران پارس مراجعه کرد و به تشخیص پزشک، امروز، دوشنبه، 21 بهمن، برای عمل آنژیوگرافی بستری شد. 

رستمی در پایان گفت: دادگر هم‌اکنون در بخش سی سی یو بیمارستان تهران پارس بستری است و به احتمال بسیار فردا مرخص می‌شود. 

نمایش هملت با کارگردانی آرش دادگر در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان اثر برگزیده در بخش کارگردانی مسابقه تئاتر بین‌الملل این جشنواره انتخاب شد. نمایش «هملت» همچنین جایزه بزرگ این جشنواره را نیز متعلق به خود کرد. 

آرش دادگر همچنین در این جشنواره و در بخش مسابقه تازه‌های تئاتر ایران نیز به عنوان کارگردان و طراح صحنه برگزیده انتخاب شد. 

در نمایش هملت بازیگرانی چون مهران امام بخش، امین طباطبایی‌، حسام منصور‌، شبنم فرشادجو، عمار عاشورایی‌، محراب رستمی‌، بهروز کاظمی، محمدرضا علی اکبری‌، مه‌لقا باقری‌، ساناز نجفی ، وحید راد و خسرو شهراز به ایفای نقش پرداختند. 

نمایش «هملت» با کارگردانی آرش دادگر، اجرای مدرنی از نمایشنامه مشهور ویلیام شکسپیر، با باز خوانی شهرام احمدزاده است. این نمایشنامه تاکنون بارها به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است. 

آرش دادگر دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس است. او هم‌اکنون در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به تدریس دروس تخصصی مبانی کارگردانی و مبانی بازیگری اشتغال دارد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها