یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
بررسی «شهر به مثابه عرصه ظهور هنر» از دیدگاه شارل بودلر

نشست «شهر به مثابه عرصه ظهور هنر مدرن» از دیدگاه شارل بودلر، شاعر و نویسنده، برگزار می‌شود. به عقیده بودلر، زندگی مدرن تنها فضای به ظهور رسیدن هنر مدرن است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست «شهر به مثابه عرصه ظهور هنر مدرن؛ موردِ شارل بودلر» با حضور مراد فرهادپور، صالح نجفی و ارسلان ریحان‌زاده و با دبیری حمیدرضا یوسفی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به عقیده‌ شارل بودلر زندگی مدرن که در قالب شهر محصور شده است، تنها فضای به ظهور رسیدن هنر مدرن است. به بیان او هنری که برآمده از بخارات متراکم جمعیت خروشان خیابان و همهمه‌ گیج‌کننده‌ کلان‌شهر مدرن نباشد، هنری مدرن نیست. 

شارل پی‌یر بودلر، شاعر و نویسنده فرانسوی كه آثار درخشانی نیز در حوزه مقاله نویسی، نقد هنری و ترجمه آثار ادگار آلن پو به زبان فرانسه دارد در سال1867 درگذشت. او که زاده پاریس بود، تحت تاثیر پدرش به سمت هنر گرایش پیدا کرد زیرا بهترین دوستان پدرش هنرمند بودند. او علاوه بر شعر به نقد روی آورد. بودلر از مطرح‌ترین ادیبان مکتب سمبولیسم و نخستین کسی بود که واژه مدرنیته را در مقالات خود به کار برد. «گل‌های رنج»، «بهشت‌های مصنوعی»، «اشعار کوتاهی به نثر» و «نقاش زندگی مدرن» از جمله آثار اوست. 

از بودلر پیش از این آثاری چون «مقالات شارل بودلر» با ترجمه روبرت صافاریان، «گل‌های رنج» با ترجمه محمدرضا پارسایار و «ملال پاریس و برگزیده‌ای از گل‌های بدی» با ترجمه محمدعلی اسلامی‌ندوشن روانه بازار كتاب ایران شده است.

این برنامه روز چهارشنبه 23 بهمن از ساعت 17 و 30 دقیقه در تالار استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها