یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کتاب‌های تاریخ و جغرافیا 48 عنوان کاهش یافت

گزارش آماری منتشر شده از شنبه تا چهارشنبه (پنجم تا نهم بهمن‌ماه) موسسه خانه کتاب از ثبت 30 عنوان کتاب در حوزه تاریخ و جغرافیا خبر می‌دهد که نسبت به هفته پیش از آن با کاهش 48 پله‌ای همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بر اساس گزارش آماری هفته از شنبه تا چهارشنبه (پنجم تا 9 بهمن‌ماه) یک‌هزار و 158 عنوان کتاب در بانک اطلاعات موسسه خانه کتاب ثبت شده‌ است. این گزارش که از سوی بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی این موسسه منتشر شده، از انتشار 30 اثر در حوزه تاریخ و جغرافیا خبر می‌دهد که نسبت به هفته پیش از آن با کاهش 48 عنوانی همراه بوده است. 

از میان 30 اثر در حوزه تاریخ و جغرافیا، 27 عنوان تالیفی و سه اثر ترجمه است که 18 عنوان برای نخستین‌بار به بازار کتاب راه یافته و 12 اثر نیز برای چندمین‌بار به چاپ رسیده‌اند. 337 ناشر فعال در سراسر ایران در این بازه زمانی، 18 عنوان کتاب را از تهران و 12 اثر را از دیگر استان‌ها به مخاطبان حوزه‌ تاریخ و جغرافیا ارایه کرده‌اند. متوسط شمارگان این 30 عنوان کتاب دو هزار و 77 نسخه و میانگین تعداد صفحه‌های آن‌ها نیز 352 صفحه است. 

چاپ نخست آثاری چون «اسناد خاندان صاحب عبقات: اسنادی پیرامون خاندان میرحامد حسین (صاحب‌الانوار)» به اهتمام سید جعفر حسینی‌اشکوری، «بررسی سیر تاریخی سفال زرین‌فام در جهان» نوشته مهناز محمدزاده‌میانجی، «بنی‌صدر از انتخاب تا سقوط»، تصحیح «جامع‌التواریخ (تاریخ ایران و اسلام)» به کوشش محمد روشن، «جهان ایرانی و آیین شهرداری در سپیده‌دمان عصر اسلامی» به‌قلم محمد کریمی‌زنجانی‌اصل، «روستای ییلای خرق» به‌همت سید محمود سامانی، جعفر جوادی و خلیل جوادی، «ساسانیان و روابطشان با اعراب قبل از سقوط» اثر آرین منفردنیک، «نیاکان گمشده: بازنگری در باستان‌شناسی و دیرینگی تاریخ ایران» اثر سورنا فیروزی و «شرح حال صدراعظم‌های پادشاهان قاجار (صدرالتواریخ)» به‌قلم محمد حسن‌بن علی اعتمادالسلطنه با گردآوری مرضیه یعقوبی برخی از تازه‌های نشر در این هفته هستند. 

چاپ ششم «تمدن هند» به‌همت مریم شیرازی،‌ چاپ سوم «جیران و زندگی خصوصی ناصرالدین‌شاه» نوشته لطف‌الله ترقی و حسین لعل، چاپ هشتم «دولت عثمانی از اقتدار تا انحلال» نوشته «اسماعیل احمد یاغی» با ترجمه رسول جعفریان، چاپ پانزدهم از کتاب «روابط خارجی ایران (دولت دست‌نشانده 1320 تا 1357)» به‌قلم سید علیرضا ازغندی، چاپ دهم «مدیریت کوروش کبیر» اثر «گزنفون» با ترجمه سمیه موحدی‌فرد و چاپ چهارم مجموعه دو جلدی «هویت اردبیل قدیم: مجموعه عکس‌های تاریخی اردبیل، نمین و سرعین» به کوشش شاپور نظری نیز در فهرست کتاب‌های بازچاپ شده این بازه زمانی به‌شمار می‌آیند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها