یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
مجلس ترحیم بهمن فرزانه فردا برگزار می‌شود

مجلس ترحیم بهمن فرزانه، مترجم فقید کشورمان، بعدازظهر فردا، دوشنبه، در مسجد پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مهرداد کوشا، شوهر خواهر بهمن فرزانه، از برپایی مراسم ختم این مترجم فقید در روز دوشنبه خبر داد. به گفته کوشا، این مراسم، فردا دوشنبه، 21 بهمن، از ساعت 14 تا 15:30 در مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در خیابان شریعتی به سمت شمال، نرسیده به پالیزی (شهید قندی)، جنب مخابرات برگزار می‌شود.

وی درباره مراسم یادبودی که قرار است از سوی ناشران برگزار شود نیز توضیح داد: در ابتدا قرار بود مراسم تشییع پیکر آقای فرزانه از روبه‌روی خانه هنرمندان برگزار شود، اما به دلیل این‌که مراحل کار به سرعت طی شد و توانستیم مجوز دفن را در قطعه نام‌آوران بگیریم، این مراسم دیروز، شنبه، برگزار شد. در گفت‌وگویی با ناشران آثار وی، قرار شد مراسم یادبودی از سوی آن‌‌ها برگزار شود که زمان آن هنوز اعلام نشده است. 

فرزانه، مترجم با سابقه کشورمان، که بیش از 50 اثر را به فارسی برگردانده، بعد از ظهر روز پنجشنبه، 17 بهمن ماه، در بیمارستان طالقانی درگذشت.

وی در سال 1317 به دنیا آمد و در 75 سال عمر خود، بسیاری از نویسندگان مطرح جهان را به ایرانیان شناساند. اغلب آثار این مترجم از سوی ناشرانی مانند ققنوس، ثالث و پنجره منتشر شده‌اند. فرزانه بر زبان‌های ایتالیایی، انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی مسلط بوده و مدت زیادی در شهر رم ایتالیا سکونت داشته است. نخستین ترجمه او در سن 26 سالگی منتشر شد که اثری از تنسی ویلیامز بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها