یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
اعضای شورای عالی انتخاب جشنواره شعر به زودی تعیین می‌شوند

جلسه کمیته اجرایی و اتاق فکر هشتمین جشنواره شعر فجر به زودی تشکیل می‌شود. به گفته عبدالجبار کاکایی، در این نشست اعضای شورای انتخاب تعیین خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عبدالجبار کاکایی، دبیر هشتمین جشنواره شعر فجر گفت: جلسه کمیته اجرایی و اتاق فکر هشتمین جشنواره شعر فجر برای تشکیل شورای عالی انتخاب به زودی تشکیل می شود.

وی افزود: البته امروز نیز جلسه‌ای برای تعیین شاعران و منتقدان کارگاه‌های ادبی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد. این نشست با حضور شاعرانی است که از بیرون به جشنواره دعوت شده‌اند.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز علی آبان، سعید یوسف‌نیا، محمود اکرامی‌فر، بهزاد زرین‌پور، سعید بیابانکی، پرویز بیگی حبیب آبادی، گروس عبدالملکیان، موسی بیدج، هوشیار انصاری‌فر، بهزاد خواجات، فاطمه راکعی، یزدان سلحشور و اسماعیل امینی حضور دارند. همچنین فهرست افرادی که باید برای تهیه فیلم مستند «شعر معاصر ایران» در اختیار کارگردان قرار بگیرد نیز تنظیم می‌شود. ابوالفضل جلیلی کارگردان این فیلم مستند است. مراحل تولید فیلم نیز احتمالا تا پایان فروردین سال آینده به پایان می‌رسد.

کاکایی درباره انتخاب داوران و ملاک داوری‌ها در جشنواره امسال گفت: داوران باید از جریان‌های متفاوت ادبی باشند تا ارزیابی آثار یک طرفه صورت نگیرد. کمیته اجرایی و اتاق فکر نیز سعی خواهد کرد تیم داوری را مشخص کند. غیر از داور این دو گروه، افراد شورای عالی انتخاب را هم تعیین خواهند کرد. این شورا شب‌های شعرخوانی را نیز دایر می‌کند و تصمیم می‌گیرد که چه شاعرانی در سه شب شعر بخوانند.

شاعر مجموعه شعر «با تو این ترانه‌ها شنیدنی است» ادامه داد: به محض فعال شدن سایت فراخوان خواهیم داد. به احتمال زیاد فراخوان تا پایان هفته اعلام می‌شود. هر کس که شعری برای جشنواره بفرستند یک فایل در سایت خواهد داشت و می‌تواند آثار خودش و رقیبانش را ببیند. همچنین کسانی که عضو سایت می‌شوند شاعرند و می‌توانند به آثار امتیاز دهند. این موضوع به روشن شدن نظرات درباره شعرها کمک می‌کند و پیش از آن‌که داوری صورت گیرد، داوری عمومی را شاهد خواهیم بود. گروه داوری هم بی‌تردید آن نظرات را لحاظ می‌کند.

هشتمین جشنواره شعر فجر دهه سوم اردیبهشت ماه سال 1393 برگزار خواهد شد. /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها