شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کسب 5 رکورد و سقوط به رده چهارم

کتاب‌های حوزه دین در فاصله زمانی 5 تا 9 بهمن‌ماه رتبه چهارم گزارش آماری ارایه شده از سوی موسسه خانه کتاب را در تعداد کتاب‌های منتشره به دست آوردند. این کتاب‌ها هفته پیش در رده سوم بودند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ بر اساس آمار منتشر شده از سوی خانه کتاب، در این بازه زمانی تعداد یک هزار و 158 عنوان کتاب از سوی ناشران کشورمان منتشر شدند که از این میان، کتاب‌های حوزه دین با 146 عنوان در رتبه چهارم جدول رده‌بندی کتاب‌های منتشره قرار گرفتند.

کتاب‌های حوزه‌های علوم کودک و نوجوان، آموزشی و کمک‌درسی و همچنین علوم، رتبه‌های اول تا سوم را به ترتیب با 205، 179 و 174 عنوان کتاب کسب کردند.

کتاب‌های حوزه‌های هنر نیز با 29 عنوان، کمترین کتاب‌های منتشر شده در این زمان را شامل شدند.

از میان 146 کتاب منتشر شده حوزه دین در این فاصله زمانی، 129 اثر تالیفی و 17 کتاب ترجمه‌شده بوده‌اند، 98 عنوان برای نخستین‌‌بار و 48 عنوان تجدیدچاپی بوده‌اند، 36 اثر توسط ناشران تهرانی و 110 اثر از سوی ناشران شهرستانی منتشر شده‌اند، متوسط شمارگان این آثار دو هزار و 696 نسخه و متوسط صفحه 250 صفحه بوده است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط خانه کتاب، مکتوبات حوزه دین در شاخص‌های آماری کتاب‌های عمومی نیز چهار رکورد به دست آوردند.

«مفاتیح‌الحیاه» اثر آیت‌الله عبدالله جوادی آملی با 135 مرتبه چاپ به عنوان بیشترین نوبت چاپ، «دعای ندبه» از سوی نشر میقات نور به بهای 1500 ریال به عنوان ارزان‌ترین کتاب، «تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ برگرفته از تفسیر نمونه» اثر آیت‌الله مکارم شیرازی از سوی دانشگاه پیام نور با دو هزار نسخه به عنوان بیشترین شمارگان و «کلیات مفاتیح‌الجنان» اثر مهدی الهی قمشه‌ای از سوی نشر پیام عدالت با یک هزار و 378 صفحه، به عنوان کتابی با بیشترین صفحه، رکوردداران کتاب حوزه دین در این بخش بودند.

در شاخص‌های آماری کتاب‌های کودک و نوجوان نیز کتاب «از امام هدایتگر، امام هادی(ع) برایم بگو» اثر صدیقه خداخواه منتشر شده از سوی نشر قیوم با بهای پنج هزار ریال، به عنوان ارزان‌ترین شناخته شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها