شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
کتاب‌های آموزشی و کمک درسی در پله دوم نشستند

بیشترین تعداد کتاب‌های منتشر شده در فاصله 5 الی 9 بهمن ماه سال جاری، بعد از حوزه کودک و نوجوان ، مربوط به کتاب‌های آموزشی و کمک درسی با 179 عنوان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بر اساس گزارش آماری هفته خانه کتاب، در فاصله زمانی پنجم الی نهم بهمن ماه، به طور کلی یک هزار و 158 عنوان کتاب منتشر شده‌اند که در این میان کتاب‌های آموزشی و کمک درسی با 179 عنوان بعد از کتاب‌های کودک و نوجوان با 205 عنوان، در رتبه دوم جای گرفتند. 

از میان 179 کتاب آموزشی و کمک درسی، 153 عنوان مشمول فرآیند تجدید چاپ و 26 عنوان برای نخستین بار روانه بازار چاپ و نشر کشور شدند. 

نکته قابل توجه این است که تنها یکی از کتاب‌های این حوزه توسط ناشری شهرستانی منتشر شده و باقی آثار به همت ناشران تهرانی چاپ و به بازار عرضه شده‌اند. 

شمارگان متوسط کتاب‌های کمک درسی و آموزشی این هفته، سه هزار و 296 نسخه و متوسط صفحات آن 301 است. 

با مقایسه بهای کتاب‌های منتشر شده در این حوزه می‌توان دریافت که کتاب «جدول‌های ترکیبی اعداد: ابزار ریاضی دوم دبستان» به بهای 15 هزار ریال ارزانترین کتاب هفته و کتاب «خلاصه‌نویسی شده ادبیات فارسی کنکور (جامع)» به بهای 500 هزار ریال گرانترین کتاب هفته شده‌اند. 

کتاب «ریاضی دوم ابتدایی» به قلم نادره معدنی که توسط انتشارات بین‌المللی گاج منتشر شده، با 20 مرتبه چاپ شدن، بیشترین نوبت چاپ را در میان کتاب‌های آموزشی و کمک درسی به خود اختصاص داده است. 

در این میان بیشترین و کمترین شمارگان به ترتیب مربوط به کتا‌ب‌های «جمع بندی درس‌های اختصاصی پایه علوم تجربی» با 15 هزار نسخه و «راهنمای جامع عربی 3» با 200 نسخه است. 

قطورترین کتاب این هفته، کتاب 900 صفحه‌ای «جامع کنکور زیست شناسی» نوشته محمد ابراهیمی  است. کتاب «جدول‌های ترکیبی اعداد: ابزار ریاضی دوم دبستان» نیز که به قلم سکینه سلمانی نگاشته شده و توسط نشر استادیار منتشر شده، با 20 صفحه، کم‌حجم‌ترین کتاب این بازه زمانی است. 

در بخش کتاب‌های کمک درسی، بیشترین کتاب‌های تالیفی با پنج عنوان متعلق به صمد ولی زاده است. انتشارات نگرش روز نیز با پنج عنوان، بیشترین کتاب‌های چاپ نخست را در بازه زمانی 5 الی 9 بهمن منتشر کرده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها