چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
«هزار سال شعر کازرون» در آتش بندرعباس سوخت

در حریق نمایشگاه کتاب استانی بندرعباس چندین کتاب شعر و داستان از جمله «هزار سال شعر کازرون» و «هفتاد افسانه از افسانه‌های بندرخمیر» در آتش سوختند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در حریق نمایشگاه کتاب استانی بندرعباس دو غرفه انتشاراتی به نام‌های «ایلاف» و «هنر رسانه اردیبهشت» در آتش سوختند.

مجید احمدی، مدیر نشر ایلاف، با بیان این‌که در حریق نمایشگاه کتاب استانی بندرعباس بیش از 40 میلیون تومان از کتاب‌هایش مانند «هزار سال شعر کازرون»، «هفتاد افسانه از افسانه‌های بندر خمیر»، «آه مظلومان»، «نفرین پدر» و «محنت به راه محبت» در آتش سوختند افزود: زمانی به غرفه‌ام رسیدم که کتاب‌هایم به تلی از خاکستر تبدیل شده بودند.
 
وی اظهار کرد: کتاب‌های نفیس دیگری مانند «آشپزخانه هرمزگان» با تصویرسازی عالی، «ضرب‌المثل‌های شیرازی»، «گویش واژگان بندر خمیر»، «نگرش تفصیلی در زبان لارستانی» و «پوشش مردم هرمزگان» هم در این آتش‌سوزی از بین رفتند.
 
مدیر نشر ایلاف درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: ساعت هشت صبح سه‌شنبه، 8 بهمن از حراست نمایشگاه با من تماس گرفتند، ماجرای آتش‌سوزی را اطلاع دادند و از من خواستند که خودم را هر چه سریعتر به محل برپایی نمایشگاه برسانم. 

احمدی عنوان کرد: طبق نظر کارشناسی آتش‌نشانی، این آتش‌سوزی در اثر اتصال سیم‌های برق ساعت‌ هفت‌ونیم بامداد رخ داده که طی آن آتشی مهیب در دو غرفه و سپس دودی غلیظ سراسر نمایشگاه را فرا گرفته بود. 

این ناشر شیرازی گفت: با توجه به این‌که حدود 40 میلیون تومان از کتاب‌هایم در این آتش سوختند، برای دریافت خسارت به موسسه بیمه‌کننده مراجعه کردم اما متاسفانه متوجه شدم مسوولان برپایی نمایشگاه هر غرفه را فقط به میزان سه میلیون تومان بیمه کرده‌اند!
 
وی افزود: کارشناسان بیمه وقتی با اعتراض من مواجه شدند، قول همکاری دادند تا مبلغ بیمه خسارت را به شکل ارفاقی تعیین کنند. 

احمدی اظهار کرد: اگر از مبلغ بیمه اطلاع داشتم محال بود که پایم را در این نمایشگاه بگذارم، به هر حال منتظرم تا نظر بیمه را درباره میزان پرداختی این خسارت دریافت کنم. 

نمایشگاه کتاب استانی در بندرعباس از سوم تا نهم بهمن برپا شد. سه‌شنبه 8 بهمن ساعت هفت‌ونیم حریقی در این نمایشگاه رخ داد که طی آن دو غرفه «ایلاف» و «هنر رسانه اردیبهشت» به‌طور کامل در آتش سوختند. این آتش با حضور حراست نمایشگاه و آتش‌نشانان خاموش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها