شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
پاکسازی روایت های جعلی در کتاب فرهنگ سخنان رسول خدا(ص)

کتاب «فرهنگ سخنان رسول خدا(ص)؛ نگارشی نو از کتاب نهج‌الفصاحه» به کوشش حامد رحمت‌ کاشانی احادیث نبوی معتبر را با ترجمه‌ای ساده و روان در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، احادیث نبوی روایت شده در این کتاب بیشتر به موضوعات اخلاق فردی و اجتماعی اختصاص دارند.

کتاب «نهج‌الفصاحه» شامل مجموعه سخنان پیامبر(ص) پیش از این ترجمه شده است اما بسیاری از روایات این کتاب از منابع اهل سنت استخراج شده، روایاتی که اغلب نه تنها با اعتقاد شیعه سازگار نیستند، بلکه برخی از علمای اهل تسنن نیز جعلی بودن را تایید کرده‌اند.
در کتاب کتاب «فرهنگ سخنان رسول خدا(ص)؛ نگارشی نو از کتاب نهج‌الفصاحه» تلاش شده است تا به جای ترجمه دوباره نهج‌الفصاحه، تالیف فرهنگ سخنان رسول خدا(ص) به زبان عربی آغاز شود.

در نگارش این کتاب 442 موضوع به عنوان مدخل در نظر گرفته و ذیل هر موضوع احادیثی از رسول خدا (ص) آورده شده است. همچنین در انتخاب احادیث از میان 197 هزار حدیث منسوب به پیامبر(ص) که بسیاری هم تکراری بودند، تعداد 30 هزار حدیث از منابع شیعی که از لحاظ سند و دلالت معتبرتر بودند، انتخاب شدند. 

در نگارش این کتاب از متون معتبری مانند «وسایل الشیعه»،«اصول کافی»، «بحارالانوار»، «معدن الجواهر»،«تحف‌العقول»،مصابیح‌الانوار» و«عیون اخبارالرضا» استفاده شده است. 

چاپ سوم کتاب «فرهنگ سخنان رسول خدا(ص)؛ نگارشی نو از کتاب نهج‌الفصاحه» به کوشش حامد رحمت کاشانی با شمارگان دو هزار و پنجاه نسخه، در 545 صفحه و به بهای 200 هزار ریال از سوی انتشارات پیام عدالت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها