شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
رونمایی از «رفیق پانجونی» در کتابفروشی افق

نشست نقد و رونمایی رمان طنز «رفیق پانجونی» نوشته‌ یرواند اُتیان در كتابفروشی افق برگزار می‌شود. این رمان داستان زندگی یک فعال انقلابی است که با برخی بی‌فکری‌ها اوضاع حزب را بر هم می‌ریزد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست نقد و بررسی رمان «رفیق پانجونی» نوشته‌ یرواند اُتیان روز سه‌شنبه، 8 بهمن از ساعت 18 تا 20 در محل «كتاب افق» برگزار می‌شود.
 
آندرانیك سیمونیان، رییس دانشكده‌ زبان و ادبیات ارمنی دانشگاه آزاد و بهزاد صدیقی، منتقد تئاتر و رئیس كانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجم كتاب با حضور در جلسه، درباره‌ رمان و ترجمه‌ آن سخن خواهند گفت. 
 
این رمان درباره پسربچه‌ای است که زیاد حرف می‌زند و معمولا فعل‌ها و کارهایی را که انجام می‌دهد برعکس بیان می‌کند و در نهایت پدر او که از دستش خسته شده، وی را برای تحصیل به کشوری دیگر می‌فرستد و در این کشور دوستی‌اش با فردی فعال در حزب، زندگی او را تغییر می‌دهد. پانجونی از سوی دوستش به حزبی می‌پیوندد و ماموریت می‌یابد که به روستایی برود اما کارهایش سبب می‌شود مردم روستا وضعیت بسیار بدی را تجربه کنند.

یرواند اتیان از تواناترین طنزنویسان زبان ارمنی به حساب می‌آید. از بهترین ‌آثار او همین رمان است كه در اوایل سده‌ بیستم نوشت. این رمان درباره‌ فعالیت احزاب ملی در ارمنستان غربی تحت سلطه‌ عثمانی است. رفیق پانجونی روایتی طنزآمیز و خنده‌دار از توهمات یك فعال انقلابی سوسیالیست است كه دن‌كیشوت‌وار، اقدامات ابلهانه و فاجعه‌بار خود را دستاوردی برای حزب خود تلقی می‌كند.

این رمان را آندرانیك خچومیان از زبان ارمنی به فارسی برگردانده است.

«كتاب افق» در خیابان انقلاب،‌ نرسیده به خیابان وصال، نبش كوچه‌ اسكو ‌واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها