شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
رونمایی از «جبهه سوم» در روز حماسه مردم آمل

کتاب «جبهه سوم» نوشته مهدی خانی که به نقش سپاه و بسیج در حماسه ششم بهمن سال 1360 مردم آمل می‌پردازد، فردا رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «جبهه‌سوم» نوشته مهدی خانی صبح فردا، ششم بهمن‌ماه 92 در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در روز گرامیداشت حماسه ششم بهمن مردم آمل رونمایی می‌شود.

«جبهه‌سوم» مروری دارد بر حضور سپاه و بسیج در واقعه ششم بهمن سال 1360. در این سال، اتحادیه کمونیست‌ها در پی صف‌بندي‌های سياسي و شكاف بين بني‌صدر و ياران امام، به جبهه طرفداران بني‌صدر پيوست و پس از سقوط بنی‌صدر و ماجرای خرداد 1360، به اين نتيجه رسيد كه انقلاب دچار انحراف شده است و بايد برای نجات آن با تز «قيام فوري» و همراهی گروهی موسوم به «سربداران» به اقدام عاجلی دست زد. اولين حركت آن‌ها در 18 آبان 1360 با هوشياری نيروهای سپاه خنثی شد.

قرارگاه «ابوالفضل» با هدايت نيروهای سپاه، بسيج، ارتش و ژاندارمری در قلب جنگل، ضربه‌ ديگري به گروه «سربداران» جنگل وارد آورد. پس از چند درگيري جزیي‌تر، سرانجام گروه 100 نفره سربداران، در ميان سرماي زمستان بهمن 1360، خود را به آمل رساند و با شليک يك آر.پی.جی. 7، واقعه‌ تاريخی آمل را كليد زد. تيراندازی و سپس تسخير شهر تا 6 صبح ادامه داشت، اما با آغاز صبح ششم بهمن، حماسه مردم آمل شكل گرفت و صدها نيروی داوطلب مردمی با روی آوردن به مقر سپاه و گرفتن اسلحه، به مقابله سربداران جنگل پرداختند و ضد انقلاب را در اهدافشان ناکام ماندند.

در آیین رونمایی از «جبهه سوم» علاوه بر نویسنده اثر، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر شعبانی، فرمانده وقت سپاه آمل نیز حضور خواهند داشت.

این برنامه، از ساعت 9 فردا، ششم بهمن‌ 92 در محل روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واقع در خیابان کریمخان، خیابان شهید احمد لباف، ساختمان شهید حجت‌الاسلام والمسلمین عباس شیرازی برگزار می‌شود.

«جبهه سوم» را، نمایندگی ولی فقیه، اداره روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری انتشارات شهیدین در 462 صفحه منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها