یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
انتشار دو کتاب در حوزه علوم سیاسی و علوم اجتماعی از سوی دانژه

مدیر مسوول انتشارات دانژه از انتشار دو کتاب «روانشناسی سیاسی» و «رهبری گروه» در حوزه‌های علوم سیاسی و علوم اجتماعی تا پایان امسال خبر داد.-

دکتر علی‌حسین سازمند درباره چارچوب کلی کتاب «روانشناسی سیاسی» به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: این کتاب چارچوب مفهومی دارد و در این ساختار کلی به بررسی و تحلیل نظریه‌های گوناگون در باب روانشناسی سیاسی و علوم اجتماعی می‌پردازد. 

مدیر مسوول انتشارات دانژه درباره ساختار این اثر اظهار کرد: در روند کلی بررسی این موضوع‌ها، نویسنده با مطرح کردن و تحلیل مفاهیم و مواردی مانند روانشناسی شخصیت و باورها، روانشناسی عاطفه و هیجان، روانشناسی رفتار انتخاباتی، روانشناسی ملی‌گرایی، روانشناسی تعارض قومی،‌ روانشناسی نسل‌کشی، روانشناسی نژادپرستی، روانشناسی تروریسم، روانشناسی روابط بین‌الملل، دیدگاه‌های شخصی سیاستمداران مطرح دنیا، تصمیم‌گیری‌های گروهی و نیز فرمان‌پذیری را به صورت اجمالی، مورد بررسی قرار می‌دهد. 

سازمند افزود: این کتاب به لحاظ محتوا ارزشمند ‌است و می‌توان آن را از دسته آثاری دانست که قابلیت ارایه در فضای آکادمیک و تدریس به دانشجویان رشته‌های علوم سیاسی و نیز علوم اجتماعی را دارد. 

به گفته مدیر مسوول انتشارات دانژه، این کتاب قرار است در بیش از 400 صفحه تا پایان امسال روانه بازار کتاب شود. 

سازمند همچنین گفت: علاوه بر این قرار است تا پایان امسال یک کتاب نیز در حوزه علوم اجتماعی منتشر شود. «رهبری گروه» به قلم «نینا دبلیو براون» با ترجمه مشترک دکتر سیما قدرتی و دکتر صدیقه احمدی آماده انتشار شده است. 

مدیر مسوول انتشارات دانژه درباره ویژگی‌های محتوایی این اثر توضیح داد: نویسنده در این کتاب، ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و فکری رهبر گروه در تمام گرو‌ه‌ها اعم از گروه‌های آموزشی، درمانی، سیاسی و... را بررسی کرده و تاثیر آن را در کارکرد و تصمیم‌گیری‌های رهبر تحلیل می‌کند. 

وی در ادامه افزود: به طور کلی باید گفت که این کتاب دربرگیرنده و حاوی مطالبی‌ آموزشی، در پاسخ به این سوال کلیدی ‌است که «رهبر و رهبری یک گروه باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد؟» تا مخاطب کتاب، از این طریق محدوده و میزان اختیارات و وظایف رهبر گروه را به صورت کلی بشناسد. 

سازمند با کاربردی دانستن این کتاب، اظهار کرد: علاوه بر این مباحث،‌ در این کتاب، به مفاهیم و مسایلی مانند علل پویایی یک گروه، عوامل فرهنگی در بروز تفاوت‌ها، اصول اخلاقی رایج در گروه، رهنمودهایی برای برنامه‌ریزی کارکردی گروه، رشد شخصیتی رهبر گروه و چگونگی تاثیرگذاری رهبر گروه بر اعضای آن نیز پرداخته می‌شود. 

وی همچنین گفت: از ویژگی‌های مهم این کتاب که در جذب خوانندگانش موثر است، آوردن مثال‌های لازم برای پیشبرد مفاهیم بوده که باعث آسان شدن مطالب کتاب می‌شود. این کتاب از آن دسته آثاری ‌است که برای هر سازمان و مدیریتی قابل استفاده است. 

کتاب «رهبر گروه» در 650 صفحه از سوی انتشارات دانژه تا پایان امسال منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها