چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
«به جان مادرم...» در قاب ویترین‌ها نشست

«به جان مادرم...» به کوشش علی‌اکبر مزدآبادی به یادداشت‌ها و دست‌نوشته‌های شهید سیدمحمد‌رضا ناصریان می‌پردازد. این اثر دومین کتاب از مجموعه «یادداشت‌های خاکی» است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یادداشت‌های «به جان مادرم...» از معرفی شناسنامه‌ای و سوابق تحصیلی و اجتماعی شهید سیدمحمد‌رضا ناصریان آغاز می‌شود. این کتاب در چهار فصل «یادداشت‌ها»، «نامه‌های شهید»، «وصیت‌نامه‌ها» و «عکس‌‌ها و اسناد» منتشر شده است.

مزدآبادی، تدوین‌گر خاطرات در مقدمه می‌نویسد: «هر خواننده‌ای می‌تواند با گشت و گذار در نوشته‌های شهید ناصریان، حلاوت عشق به ائمه معصومین (صلوات‌الله علیهم) به ویژه مادر آل‌الله، خانم زهرا (سلام‌الله‌علیها) را، با جان و دل تجربه نماید.»

یادداشت‌های جبهه(خصوصی)، مصاحبه‌ای قابل قبول، پرسش و پاسخ، یادداشت‌های یکی از سربازان کوچک امام زمان(عج) و خلاصه‌ای از کتاب آدابی از قرآن شهید دستغیب عنوان‌ بخش‌های نخستین فصل «به جان مادرم...» است.

در صفحه 79 کتاب و در یادداشت یکشنبه، 22 اسفند سال 1361 شهید می‌خوانیم: «تازگی‌ها متوجه شده‌ام رضای خدا، از خواستن شهادت لازم‌تر و ارزشمند‌تر است و حالا اگر چه لقای او را می‌خواهم، اما اول رضای او را (که ان‌شا‌ءالله به حق مادرم زهرا (سلام‌الله علیها) هر دویش حاصل شود) و باید اول خدمت کنیم و بعد توفیق بهترین چیز‌ها را، ان‌شاء‌الله). به دل‌ام آمده دیگر خاطراتی که پیش می‌آید ننویسم. کسی که می‌خواهد از بقیه‌اش باخبر شود، باید خودش راه بیفتد و به این‌جا بیاید و بقیه‌اش را متوجه خواهد شد...»

«به جان مادرم...» را انتشارات یا زهرا، با شمارگان سه‌هزار نسخه، 172 صفحه، قطع رقعی و به بهای 50‌هزار ریال منتشر کرده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    سلام من این کتابو خواندم اینکه یک شهید قبل از شهادتش و... بقیشو خودتان بخوانید خیلی جالب بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها