چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
بزرگترین نمایشگاه شناور جهان به سریلانکا رسید

همزمان با تعطیلات کریسمس بزرگترین نمایشگاه کتاب شناور جهان با نام «پیام آور امید» در بندر گال سريلانكا پهلو گرفت.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از كلمبو گزت، اين كشتي از 26 دسامبر 2013 در این بندر پهلو گرفته است و تا 7 ژانویه 2014 علاوه بر ارایه کتاب های مختلف، می‌تواند لحظاتی خوش را برای بازدیدکنندگان رقم بزند.

این نمایشگاه کتاب بیش از پنج هزار عنوان کتاب را با قیمت های مناسب ارایه می کند تا سلیقه همه بازدیدکنندگان تامین شود. در این کشتی کتاب های علوم، ورزش، سرگرمی، آشپزی، دیکشنری، اطلس، هنر، علوم پزشکی، زبان های مختلف، فلسفه و... یافت می شود. البته کودکان نیز از نظر دور نمانده اند و می توانند علاوه بر داشتن سرگرمی های ویژه بر عرشه کشتی، کتاب های مورد علاقه خود را پیدا کنند. ارایه کتاب های کمک آموزشی و دانشگاهی نیز بخشی دیگر از ماموریت خدمه این کشتی است تا مردم سراسر جهان بتوانند از آموزش برخوردار شوند. در این نمایشگاه همه امکانات به نوعی فراهم آمده که هریک از اعضای خانواده بتوانند کتاب مورد نظر خود را بسته به سن و علاقه‌شان پیدا کنند.

این کشتی شناور که از سال 1970 تاکنون فعال است، پس از فراز و فرودهای فراوان و ماموریت های مختلف چون حمل خودرو در مسیر سوئد و آلمان به مدت 10 سال، سرانجام به یک کشتی فرهنگی تبدیل شد. نمایشگاه کتاب شناور «پیام آور امید» که با بيش از 400 خدمه از 45 مليت مختلف از طریق دریاها به افزايش سرانه مطالعه کمک می کند، تاکنون 43 میلیون بازدیدکننده از بیش از 150 کشور در سراسر جهان داشته است که در نوع خود رکورد محسوب می شود. خدمه کشتی داوطلبانه در این طرح همکاری می‌کنند و به مدت دو سال با این نمایشگاه کتاب شناور همراهند.

کشتی «پیام آور امید» که با ورود به هر بندری دو هفته در آنجا لنگر می اندازد، نمایشگاهی بین‌المللی است که از سوی سازمانی خیریه مستقر در آلمان فعالیت می کند و با حرکت در آب‌های جهان و پهلو گرفتن در بندرهای مختلف، کتاب های مختلف را در اختیار علاقه مندان سراسر جهان قرار می دهد. پیش از این نمایشگاه شناور در سال 2011 نیز به میان مردم بندر گال سریلانکا رسیده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها