یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
آماده ادغام اتحادیه‌های صنعت چاپ هستیم

احمد ابوالحسنی، نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اشاره به موضوع ادغام اتحادیه‌هاي صنعت چاپ گفت: موضوع ادغام اتحادیه باید از سوی دولت انجام شود، با این حال اتحادیه لیتوگرافان تهران آماده ادغام است چرا که ما دید ملی به این مساله داریم و نه دید فردی و حزبی.-

احمد ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: از روزی که هیات مدیره فعلی به اتحادیه لیتوگرافان تهران آمد، بحث ادغام اتحادیه‌های صنعت چاپ كه چهار اتحاديه چاپخانه داران، صحافان، ليتوگرافان و صادر كنندگان صنعت چاپ را شامل مي شود، دنبال کرد و همچنان نيز یکی از دغدغه‌های اين اتحادیه است، اگر به صنعت چاپ کشورهای پیشرفته نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که چیزی به اسم پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ وجود ندارد و سیستمی که در ایران وجود دارد، سیاست غلطی است که قبل از انقلاب شکل گرفته و برای حل اين مشكل باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران ادامه داد: وقتی صنعتی به چند شاخه تقسیم می‌شود هر صنف مشکلات را گردن صنف دیگر می‌اندازد و زیر بار مسوولیت نمی‌رود و این ظلم به مشتری است. در دنیا مجتمع‌های چاپی وجود دارند که افراد سفارش‌های خود را به آن‌ها می‌سپارند و تمام امور چاپ در آنجا انجام می‌شود و اگر اتفاقی رخ دهد، مجتمع پاسخگو است. اکنون چند چاپخانه در کشور در این حوزه وارد شده و مجتمع‌های چاپی را ایجاد کرده‌اند که در آن کار پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ انجام می‌شود.

قائم مقام شرکت صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران درباره موانع سد راه ادغام اتحادیه‌ها گفت: یکی دیگر از مشکلات پیش‌رو ادغام اتحادیه‌ها، بحث متولی صنعت چاپ است چرا که صنعت چاپ به نحوی زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است. البته پيش‌تر جلسه‌ای با موضوع ادغام اتحادیه‌ها در شورای سیاستگذاری صنعت چاپ برگزار و توافقات اولیه انجام و صورت جلسه امضا شد، حال منتظریم تا محمودرضا برازش، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظر خود را درباره این موضوع بیان کند. اکنون نیز اعلام می‌کنم که اتحادیه لیتوگرافان برای ادغام اتحادیه‌ها آمادگی دارد چراکه ما به این مساله دید ملی داریم و نه دید فردی و حزبی.

وی ادامه داد: این موضوع را در وزارت صنعت، معدن و تجارت هم مطرح کردیم؛ طبق قانون جدید نظام صنفی، در اردیبهشت‌ماه ادغام صنوف تولیدی و صنوف توزیعی صورت می‌گیرد، اگر بعد از ادغام صنوف تولیدی و توزیعی، اتحادیه‌ها به این نتیجه برسند که به یک اتحادیه واحد تبدیل شوند، موانع کمتری را پیشرو خواهند داشت.

ابوالحسنی با اشاره به برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال و گاهشمار ایرانی به‌وسیله اتحادیه‌ها اظهار کرد: اعضای صنف چاپ اعتقاد دارند که نمایشگاه چاپ دیجیتال و گاهشمار ایرانی باید از سوی اتحادیه‌های چاپ برگزار شود و افرادی که  سنخیتی با چاپ ندارند نباید این نمایشگاه را برگزار کنند. در نخستین دیدار با سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سپردن امور به دست متخصصان صحبت کردیم و به نتایج مثبتی رسیدیم.

وی ادامه داد: در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران درباره این موضوع با وزیر ارشاد صحبت کردم و نظر  وزير نيز در این باره مثبت بود، صحبت‌هایی هست که نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، چاپ دیجیتال، گاهشمار ایرانی و مراسم روز ملی صنعت چاپ همه در شهریورماه و به‌وسیله اتحادیه‌ها برگزار شود البته همه این‌ها در حد صحبت است و باید صبر کرد و دید که در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. 

نایب رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران درباره زمان برگزاری انتخابات این اتحادیه گفت: متاسفانه جابه‌جایی دولت باعث شده که برگزاری انتخابات با موانعی روبه‌رو شود، اما طی صحبت‌های انجام شده، مقرر شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت تا هفته آینده زمان دقیق برگزاری انتخابات را اعلام کند، از نظر اتحادیه لیتوگرافان و مجمع امور صنفی مشکلی وجود ندارد و ما آمادگی برگزاری انتخابات را داریم و هر زمانی که دولت اعلام کند انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

ابوالحسنی در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: همیشه در طول نمایشگاه مسوولان زیادی به نمایشگاه می‌آمدند و مسايلی را مطرح می‌کردند و می‌رفتند اما در این دوره تصمیم گرفتیم که صحبت‌های مسوولان را پیگیری کنیم، در این حوزه با توافقاتی که با صدا و سیما انجام دادیم قرار است که برنامه تلویزیونی را درباره مشکلات صنعت چاپ تهیه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط