موضوع فیلترینگ بررسی شد

نهمین شماره ماهنامه اطلاع‌رسانی، پژوهشی، تحلیلی و فرهنگی «پیوست» ویژه دی‌ماه 92، با انتشار پرونده‌ای ویژه فیلترینگ، بایگانی دیجیتالی و امضای دیجیتالی منتشر شد.-

میلاد میرمحمدصادقی، مدیر روابط عمومی ماهنامه اطلاع‌رسانی، پژوهشی، تحلیلی و فرهنگی «پیوست» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این‌باره اظهار کرد: در بخش «گزارش ماه» این شماره از ماهنامه‌، نویسندگان و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ضمن بررسی وضع کنونی فیلترینگ و نحوه فعالیت اینترنتی کاربران ایرانی، به پرسش‌هایی از قبیل «سیاست‌های کلان ایران در قبال فرآیند فیلترینگ تا چه حد در کنترل جرایم اینترنتی موثر بوده است؟»، «فیلترینگ سبب ایجاد چه مشکلاتی در کاربری عادی اینترنت شده است؟» و «آیا سرانجام، نظارت، جایگزین محدودیت می‌شود؟» پاسخ داده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش «خدمت و تجارت» فراز و فرودهای فرآیند پذیرش امضای الکترونیکی بانکی، از چالش‌های امنیتی و به‌کارگیری نادرست گواهی الکترونیکی گرفته تا دردسرهای خدمات‌دهی و گرفتن امضای الکترونیک، بررسی شده است.

مدیر روابط عمومی ماهنامه «پیوست» افزود: با این پیش‌فرض که تبدیل اسناد مکتوب به نسخه دیجیتال از نخستین گام‌های توسعه الکترونیکی کسب و کار است، بخش «راه حل» این شماره از «پیوست» برای آن دسته از افرادی تنظیم شده که قصد دارند بایگانی‌شان را دیجیتالی کنند. معرفی نرم‌افزارها، نکته‌های کاربردی و انواع سخت‌افزارهای لازم در این فرآیند، بخشی از راهکارهای ارایه شده در این بخش است.

میرمحمدصادقی، گفت: بخش «کتابخانه» این شماره از نشریه «پیوست» سراغ آثار جاناتان زیترین، متفکر برجسته حوزه جامعه اطلاعاتی، رفته و آثار او را در 12 صفحه و در قالب چند مقاله علمی به‌طور کامل بررسی کرده است.

وی عنوان کرد: «پیوست جهان» در این ماهنامه، شامل تاریخچه تولید نرم‌افزار «ای آر پی»، تعریف «ای آر پی»، تحول «ای آر پی» و مفهوم آن در تجارت، مرور سهم شرکت «سپ» در بازار «ای آر پی» و روایت بیل مک‌درموت، مدیرعامل سپ است.

مدیر روابط عمومی ماهنامه «پیوست» ادامه داد: بخش «باشگاه مدیران» این‌بار سراغ غلامحسین محمد‌طالبی، مدیر سابق فناوری اطلاعات شرکت ملی نفت و کارخانه مادیران، رفته است.

ماهنامه اطلاع‌رسانی، پژوهشی، تحلیلی و فرهنگی «پیوست» که از زمستان 1391 فعالیت خود را به‌عنوان نخستین نشریه راهبردی حوزه مدیریت فناوری اطلاعات ایران آغاز کرد، به صاحب‌امتیازی موسسه پرسش و به کوشش محمدباقر اثنی‌عشری، مجتبی محمودی، آرش برهمند و مهرک محمودی منتشر می‌شود.
 
از میان متخصصان و اعضای تحریریه این شماره ماهنامه «پیوست» می‌توان به میثم قاسمی، مانا سرایی، غلامرضا کاظمی دینان، فروغ فرشیدفر، حسین طالبی، حمیدرضا نیکدل، محمود و فرخ امیری و فاطمه عبدالعلی‌پور اشاره کرد. 

نهمین شماره ماهنامه «پیوست» در باجه‌های مطبوعاتی کشور در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. همچنین شماره‌های پیشین این ماهنامه در وب‌سایت این نشریه به نشانی WWW.PEIVAST.COM به‌صورت پی‌دی‌اف و رایگان قابل دانلود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها