دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلغارستان تمام شد

چهل و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلغارستان در صوفیه پایان‌یافت./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس، همزمان با افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفیه، نخستین جشنواره ادبی بین‌المللی صوفیه نیز از روز سه‌شنبه پیش آغاز به کار کرده‌بود.

این نمایشگاه با حضور بیش از دویست ناشر و چندین نویسنده تشکیل‌شد. 

آیین گشایش این نمایشگاه در کاخ ملی فرهنگ بلغارستان با حضور معاون شهردار شهر صوفیه برگزار شد. وی این رویداد را یکی از خاطره انگیزترین خاطرات این شهر در تقویم غنی فرهنگی آن خواند.

وی گفت: ما باور داریم که این برنامه به غنای زندگی روحی و فرهنگی صوفیه می‌انجامد و به بسیاری از خوانندگان اجازه می دهد با نویسندگان مورد علاقه‌شان روبه‌رو شوند ، ناشران را ترغیب می‌کند و کتابخوانی و کار کردن در حوزه کتاب را وارد همه محیط‌های اجتماعی ما می‌کند.

مدیریت این نمایشگاه امسال بر عهده پنی ریوا بود. وی در این باره گفت: درکنار آموزش در خانه و مدرسه، چنین نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی می‌توانند جایگاهی برای کودکان برای آشنا شدن با کتاب‌های بیشتر باشد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفیه که از سال 1968 شروع به کار کرده، هر سال از سوی اتحادیه کتاب بلغارستان برگزار می‌شود. این نمایشگاه سالانه میزبان حدود 15 هزار بازدیدکننده است و کتاب‌های جدید، متون آموزشی، برنامه فرهنگی و تولیدات نمایشی را در اختیار بازدکنندگان خود می‌گذارد.

نمایشگاه سال 2014 از دوم دسامبر تا هفتم دسامبر برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها